26 באפריל 2012

לפעמים בגדים הם הרבה יותר מבגדים

יום שישי, שעת צהריים. אני שוכבת על הספה מכורבת בשמיכה וחתול, מרותקת למסך הטלוויזיה. זה אינו תיאור של אירוע מקרי אלא תיאור חוזר של כל יום שישי אצלי בבית - אני מנצלת את הזמן הפנוי לראות עוד סרט ישן בערוץ TCM.
זה נראה לאנשים מוזר שאני מוצאת עניין בסרטים שצולמו לפני שבעים ושמונים שנה, ולי זה נראה מוזר עוד יותר שהם לא מוצאים בהם עניין. הסרטים האלה הם החלון למציאות השונה, לחלום, לסרטים עוד לפני האפקטים וכשלאנשים היה זמן לשבת בקולנוע לראות סרט של שעתיים וחצי....

באחד מימי שישי יצא לי לראות את "הרימו עוגן", סרט הוליוודי נהדר משנת 1945 (כשבגרמניה כבר רצחו יהודים במרץ) עם הכוכבים פרנק סינטרה, ג'ין קלי והכוכבת שכולם כבר שכחו ממנה - קתרין גרייסון.
קתרין גרייסון משחקת נערה שחולמת לפרוץ בהוליווד ככוכבת ענק, ופוגשת שני מלחים בחופשה שמתאהבים בנערה היפהפיה מהר מאוד...


כשהם יוצאים לאכול ארוחת ערב, היא לובשת שמלה מרהיבה משיפון לבן, צמודה לגוף ומתנפנפת מהמתניים, שזורה בציורי חמניות בעבודת יד. השרוולים השקופים, הצורה שהבד נע בכל פעם שהיא הסתובבה, השמלה שהדגישה כמה שהבחורה הזו עדינה ושברירית.... זו הפעם הראשונה שהתאהבתי בשמלה.


השמלה בתנועה (זהירות: הקול שלה הוא לא הסגנון שאנחנו רגילים אליו).




ואז אני רואה את השמלה קמה לחיים.


השיפון, החמניות, הנינוחות והרוגע... 
השמלה מקולקציית האביב של רודרטה בהשראת החמניות של ון גוך.

לפעמים בגדים הם הרבה יותר מבגדים.



"'Bloom Forth"
Model: Abbey Lee Kershaw
Vogue China May 2012






להפקה המלאה: כאן.

9 תגובות:

  1. השימלה ההיא מושלמת, חבל שלא תופרים שמלות בגזרות כאלה כמו אז שיושבות בצורה מושלמת על הגוף.

    השבמחק
    תשובות
    1. בטח שתופרים כאלה שמלות :) כמו אז, גם היום את פשוט צריכה לשלם את המחיר הנכון לבן אדם הנכון. שום כוכבת הוליווד באותן שנים לא לבשה בגדים פשוטים, הכל הותאם להן במיוחד

      מחק
  2. אני מאוד אוהבת סרטים ישנים, ודווקא את הזה ספציפי אני לא מכירה.
    השחקנית לובשת שמלה חלומית בהחלט והטרנד הפרחוני שהולך חזק העונה
    מאוד מוצא חן בעיני!
    חג עצמאות שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם גם את מחובבי הז'אנר הנדירים, אני ממליצה לך מאוד לראות את הסרט! הוא משלב קטעי אנימציה של דיסני עם פרנק סינטרה בטכנולוגיה מאוד מתקדמת לתקופה.

      מחק
  3. יווו...אני מתה על צבע צהוב. ובגד צהוב זה ממש אבל ממש לא מתאים לי ולדעתי לא מתאים לבהירות .
    גם את הדוגמניות בפרסומת השחימו יחסית כדי שזה יראה טוב וזה נראה מעולה.
    אבל זה צבע שאני זוממת עליו כי בגוון המתאים זה יכול להראות לא נורא ואפילו לא רע.
    אבל שאני מסתובבת בחנויות רוב הצהובים הם לא מחמיאים ולא שווים קניה :(

    יעלי
    הבלוג של הספרנית:http://yaelin10.blogspot.com/

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה איתך, אם כי צהוב יכול להראות טוב על בהירות. פשוט נוטה לכחול ולא נוטה לירוק או צהוב ניאוני כמו שיש עכשיו בחנויות ומחמיא בעיקר ל... אף אחת.

      מחק
  4. שמלות כל כך עדינות, מקסים!

    השבמחק
  5. השמלה הצהובה מדהימה, מה שמצחיק
    זה שלאחרונה אני רואה מלא סרטים ישנים
    וכל שמלה שנייה נכנסת אצלי ל wish list
    אבל זה מסתיים ב "נו טוב איפה אני אשיג את זה"
    חיברת את המודרני עם הישן בצורה מגניבה ביותר
    ואני קיבלתי כמה רעיונות לקיץ :)
    niceee

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!