27 בפברואר 2012

סוף עונת התפוזים

סביר להניח שכל מי שמחזיק בפרופיל בפייסבוק מכיר את העמוד שמכחיש את קיומה של פתח תקווה, העיר הזו שאף אחד לא באמת יודע איפה היא ומה יש לעשות בה.

אי שם בחטיבה ראש העיר אסף את כל השכבה באולם הספורט ושאל אותנו מה חסר לנו, כצעירי פתח תקווה. היה שם מישהו שישב ורשם הכל בעט על דף... מעניין מה קרה עם הדף הזה.
בדיעבד אני יכולה לספר שזה היה שיעור מצויין בפוליטיקה בשבילי - איך לעשות ספין פוליטי, להשתמש בילדים בתור מביעי הדעות, איך להבטיח המון הבטחות ובעיקר איך למסמס את כל ההבטחות האלה שנה אחרי שנה...

אין לאן לצאת בערבי שישי כי הדתיים עדיין שולטים ביד רמה בעיר.
ביום שישי בצהריים יש פה אזעקה של כניסת שבת ורכב שמסתובב עם שירי שבת.
הרחובות של פתח תקווה הישנה עדיין מלוכלכים.
עדיין ממררים לאתיופים את החיים ולא נותנים לילדים ללמוד ביחד.


אבל פתח תקווה זו עדיין העיר שלי. 
בגיל שבע אמא היתה לוקחת אותי לקטוף חובזות מהשדות שהיום נרמסו תחת הבולדוזרים ועליהם נבנו שכונות עצומות חדשות.
בגיל שתים עשרה הלכתי לטייל לבד בפרדסים שהיו צמודים לשבט של הצופים.
בגיל שש עשרה הבנתי שהאנשים בעיר הזו מחוברים למציאות הרבה יותר מהאלה שחיים בתל אביב, עיר האורות, העיר שאליה הגעתי למפגשי פורומים, העיר שאלה נוסעים כדי לטעום את חו"ל.

שמלת פיטר פן: זו שפינטזתי עליה לפני כמה חודשים, mlLY
נעליים: קליגולה 


מתחת לבית שלי יש עצי תפוזים, ואנשים פשוט אוהבים אתם. התפוזים היחידים שעוד נשארו על העץ הם אלה שבצמרת ואף אחד עוד לא הצליח להגיע אליהם.  

14 תגובות:

  1. פוסט מקסים! מזכיר לי את השבתות שהייתי עושה אצלך בגיל 10 שהיית עושה לי צמות. לא יודעת למה חחח

    השבמחק
  2. פתח תקווה מקבלת אצלי נקודות בזכות הספרות - "אורי" הנפלא וגם סדרת קופיקו לדורותיה, האיקונית לא פחות (מעניין אם המזרקה שהגלידה נפלה אליה עדיין קיימת אי-שם בעיר).

    את פרשת האתיופים סיקרתי לפני כמה שנים ונבחלתי. יש כזאת הגמוניה מפד"לניקית זחוחה בעיר, ובפרט במערכת החינוך. אפילו לא מבינים שמשהו לא בסדר.

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי, איך שכחתי את קופיקו! למדתי ביסודי של קופיקו, כמה מרגש. המזרקה עדיין שם :)

      הם מבינים, זה שנוח לעבור משנאת מיעוטים אחת לשניה. גמרו עם התימנים ועברו לאתיופים...

      מחק
  3. אני ברחתי מהעיר הזאת בגלל הסיבות שציינת וגם אני מצרה עד היום על הפרדסים שהיו ואינם (היינו הולכים חצי שעה ברגל לצופים ועוברים את הפרדסים והשדות-היום הכל שם שכונות). כל העיר מגדלים על מגדלים, יש המון ערסים, הדתיים השתלטו על כל חלקה טובה. ממש חבל! כשהייתי ילדה לא חשבתי לעזוב את העיר אבל כשבגרתי והתחתנתי הבנו בעלי ואני שאין מה לחפש שם. באים רק לבקר את ההורים.. ראש העיר עסוק בלפאר את שמו ולא דואג לתושבים שלו. חבל.
    ולנושא אחר-השמלה מהממת!
    ניבה
    off-na.blogspot.com

    השבמחק
  4. באמת פוסט מקסים.
    ןהשמלה הזו יפייפיה וממש מתאימה לך.

    סוף סוף רואים את הקעקוע :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה!
      כל כך קר שכנראה שהוא לא יחשף לציבור שוב עד אפריל :P

      מחק
  5. השמלה נהדרת עליך! שמחה שקנית אותה בסוף!

    השבמחק
  6. בתור פתחתקוואית אני מזדהה איתך לגבי האכזבה מהעיר אבל אני גם חושבת שאנחנו נהנים לקטר יתר על המידה - מה שנקרא להגזים
    פתח תקווה לא עיר נוראית בכלל, יש לאן לצאת בימי שישי (מרכז יכין, שמעת עליו? ברולו, מרלה, אמט בראון ועוד ועוד)
    הבעיה האמיתית לדעתי היא לא הדתיים
    היא הערסים - בגללם אנחנו בורחות לת"א בכל סופ"ש, ולפעמים הם רודפים אחרינו עד לשם

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור ששמעתי על מרכז יכין! זה אחלה של מקום, אבל לא הייתי מחשיבה אותו כמקום בילוי אמיתי. בברולו הייתי פעם אחת והערסיאדה הבהילה אותי. הג'יימס כמובן סגור בשישי...
      אני מאלה שהולכים לסטארסקי ולמוסד.

      אכן מכת ערסים רצינית. אבל גם בתל אביב יש ערסים, והם גם מגיעים מיפו, בת ים, חולון, רמלה... לא יותר טוב מהפתח תקוואים :)

      מחק
  7. פוסט מקסים ומרגש. זה עצוב להתבגר ולגלות שאנשים לא באמת מתכוונים לדברים שהם מבטיחים...
    השמלה מקסימה!!! איזה כיף לך :)

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!