10 באפריל 2012

ארבע סדרות אופנה שאתן חייבות לעקוב אחריהן

אם כבר עושים נקיונות בבית, למה לא לצבוע את קירות הבלוג לכבוד חג האביב?
האמת היא שסתם הרגשתי שהגיע הזמן, אז הבלוג התחדש בלוגו חדש שציירתי! מה דעתכם?


בימים האחרונים רבצתי בבית מול הטלוויזיה והבנתי שאני חיה ונושמת אופנה מכל החורים, וצורכת אותה גם מהמסך הקטן (ולא - אין לי הוט, ולכן לא ראיתי אפילו דקה מערוץ האופנה החדש).

בחופש עם הילדים? אין סדרות מעניינות בטלוויזיה? מתעניינת בעולם האופנה? על ארבע סדרות דיברה התורה:

החכם: "פרוייקט מסלול"


הסדרה שהביאה את האופנה לטלוויזיה של כולנו היא זו שרצה משנת 2004, כבר תשע עונות (הליהוק לעונה העשירית מתרחש בימים אלה!) בהנחיית דוגמנית העל היידי קלום ובהשתתפות שלל שופטים קבועים שמגיעים מראש תעשיית האופנה האמריקאית (מייקל קורס - מעצב אופנה, נינה גרסייה - מתאמת האופנה במגזין מרי קלייר והיידי קלום עצמה) ובכל פרק מגיע סלבריטי אחר לשפוט את עבודות המעצבים (וורה ונג, זאק פוזן, בטסי ג'ונסון, אימאן, ניקי הילטון, כריסטינה אגילרה...).

בכל עונה משתתפים בסביבות 16 מתחרים שצריכים לעמוד בגבורה משימות מוזרות כמו "להרכיב בגד שעשוי מחומרים שמצאו בחנות לחיות" ולהפגין את הטעם ויכולות העיצוב שלהם (וגם יכולות התפירה - יש להם 24 שעות לסיים כל פרוייקט). המנצחים והמתחרים שמגיעים למקומות הראשונים בתחרות יכולים להצליח בגדול בתעשייה. המצליח הגדול היה הזוכה בעונה הרביעית כריסטיאן סריאנו, שעיצב למרקוס&ניומן, סאקס, פומה ופיילס (Payless).

לא במפתיע הסדרה זכתה להצלחה אדירה והפורמט נקנה בכל מדינה שקשורה ולא קשורה לאופנה(כולל בישראל - אבל לא מדברים על זה. זו היתה עונה מחרידה ובזיונית): אוסטרליה, בלגיה, ברזיל, קנדה, פינלנד, הונג קונג, מלזיה, נורווגיה, הפיליפינים, פורטוגל, רוסיה, דרום קוריאה, טייואן, תורכיה ואנגליה.

הבאסה: לא משודר בארץ. תצטרכו להשיג לבד (וזה לינק לפרק הראשון של עונת האול-סטארס).

התם: "דם, יזע ומותרות", "דם, יזע וטי שרטים"

פרומו מהסדרה "דם, יזע וטי שרטים"

 מאיפה מגיעים הבגדים שאתם לובשים? שאלתם את עצמכם מי תופר את הבגדים שלכם? כמה זמן זה לוקח? כמה משתכר תופר? מאין מגיעות האבנים היקרות שמשובצות בתכשיטים שלנו? מי קוטף את פולי הקפה שאנחנו שותים בכל בוקר? בסדרת הדוקו "דם, יזע ומותרות" ו"דם, יזע וטי שרטים" עונים על כל השאלות האלה.
עבודת ילדים, עבודת פרך, סיכונים בריאותיים, משכורת נמוכה, תנאי מגורים מחפירים - כל אלה נפוצים בהודו והמצלמות נכנסות לכל אחד מבתי הייצור של הבגדים שאנחנו לובשים ומתעדות את התהליך דרך חבורת צעירים שבאה להתנסות בייצור הבגדים במקום האמיתי בו הם מיוצרים.

ניתן לצפות בסדרה "דם, יזע ומותרות" לגמרי בחינם בערוץ הדוקו של יס באינטרנט, ולקוות שישדרו שוב את "דם, יזע וט שרטים" בערוץ דוקו. אני ממליצה לקחת כמה שעות ולצפות בהכל. אם זה לא יגרום לכם לקחת קורס תפירה ולהתחיל לתפור את הבגדים בעצמכם, אני לא יודעת מה כן.


הרשע: "משפחת קרדשיאן"



המשפחה המפלצתית, רודפת העושר והתהילה הגיעה למסכים של כולנו ולאתרי החדשות גם אם לא התחשק לנו לראות אותן: הן פשוט שם. מי הן בכלל?
גנים טובים (חמש בנות: כולן מהממות), חברים במקומות הנכונים ואמא עם המון מוטיבציה גרמו למשפחה הזו להתפרסם במימדים אסטרונומיים. אם המשפחה קריס ג'נר, עורכת דין במקצוע וכיום המנהלת האישית של כל המשפחה הצליחה לדחוף את סיפור קלטת הסקס של בתה קים קרדשיאן לטובת ההצלחה של כולם ולגרום לערוץ E! לצלם סדרת ריאליטי עם המשפחה מלאת הבנות, הריבים, הכסף והבגדים.



תכלס? אין שום קשר לאופנה בסדרה הזו. המשפחה מנהלת חנות אופנה וכל אחת מהבנות הופכת לפרזנטורית של חברה כזו או אחרת במהלך השנים של הסדרה (6 עונות עד כה, לא כולל סדרה מקבילה שעוקבת רק אחרי קלואי קרדשיאן ובעלה למאר), כל אחת מהן לובשת את מיטב הבגדים שעכשיו ירדו ממסלול התצוגה, אבל כולן כל כך טראשיות וזולות שלא משנה מה הן לובשות - זה נראה כאילו הן קיבלו את זה במתנה והן לא בחרו אותו בעצמן.

עם כל מה שציינתי עד עכשיו, זו אחת הסדרות הכי ממכרות שצפיתי בהן בחיי, ועם כל הזלזול צפיתי ברוב העונות בשקיקה ותהייה "איזה דבר מטומטם קים תלבש עכשיו?", "מתי מישהו ישווה כבר את האף של ברוס לאף של מייקל ג'קסון?" ו"מתי קורטני תעשה כבר טובה לאנושות ותלך לישון עם סקוט באותה מיטה?".

משודר בערוץ E! בכל יום בשעה 21:05.

שאינו יודע לשאול: "Scouted"


"Scouted" או "איך יוצרים דוגמנית" היא סדרת ריאליטי חדשה עם עונה אחת של שמונה פרקים שמשודרת בערוץ E!.



איך עובדים ציידי הכשרונות של סוכנויות הדוגמנות הגדולות בעולם? איך מקטלגים דוגמניות? איך דוגמניות מגיעות מהרחוב למסלול? מה מחפשים בעולם הדוגמנות היום?

הסדרה עוקבת אחרי בנות מהרגע שציידי הכשרונות של הסוכנות איתרו אותן עד ההחלטה אם הן מתאימות לסוכנות One Management או לא: הטיסה לניו יורק, המהפך מברווזון מכוער לדוגמנית, היחס והמבחנים שהן עוברות בתוך סוכנות הדוגמנות ע"י המובילים בתעשייה. זו הצצה נדירה ומעניינת מהדלת האחורית של עולם הזוהר....


ובונוס: בר רפאלי מופיעה לכמה דקות בסדרה.


צפייה נעימה :)



12 תגובות:

  1. על שתי הסדרות הראשונות שמעתי. ועקבתי אחרי פרויקט המסלול כמה עונות טובות. את קרדשיאנים אני די מפחדת לראות שאני לא אתמכר לדבר המזעזע הזה. ודווקא הסדרה האחרונה שלא שמעתי עליה נראית לי הכי מעניינת. תודה על השיתוף!

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. אני רואה מידי פעם את ערוץ האופנה הישראלי ואת ממש לא מפסידה כלום. אני כבר מחכה שיסגרו אותו רק למנויים בכלל שאני לא אעשה את הטעות הזאת והבזבוז זמן הזה לצפות בו, כי תמיד יש לי תקוות...אולי התכונית הזאת תהיה מענינת, אולי עכשיו הם יעשו תוכנית ממש טובה..אבל זה לא קורה. הציון שלי אליהם 6.
    משפחת קרדשיאן נאי רואה מידי פעם , נחמד לראות אך חיים העשירים, הצצה לחיים שלהם היא כייפית אבל הם פחות מתעסקים באופנה נטו אלה יותר יומן וידאו של החיים. אני מאוד אוהבת.
    היפיפיות של המשפחה הם קים וכריס (האמא) ויש כמובן את קלואי שהיא היפה במידות גדולות והקצת ישראלית בחוסר טאקט שלה ובדוגריות המביכה.אבל אני חושבת שאחרי החתונה היא התמתנה והרבה והיא הרבה יותר בוגרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראיתי כמה דקות מהתכניות שהעלו לאינטרנט ואני מבינה למה את מתכוונת... יש להם עוד על מה לעבוד.

      מחק
  4. וסדרה אווילית נוספת designed by jane או משהו כזה, איזה טייק אוף על הסרט שהתבסס על אנה וינטור (ט.ל.ח). http://thegloss.com/culture/jane-by-design-season-one-love-hate-652/

    השבמחק
  5. אין לי את ערוץ E! ככה שדווקא את אלה שנראות לי הכי מעניינות מבין הסדרות אני לא יכולה לראות... את פרויקט מסלול אני אוהבת ומשתדלת לראות כשיש שידורים של עונות ישנות בערוץ 3. זה באמת ריאליטי נחמד וכיפי.
    בקשר לערוץ האופנה הישראלי החדש, יש לו עוד המון על מה לעבוד מבחינת תכנים ואיכות ההפקה. הוא די מזכיר את ערוץ 23 בהתנהלות שלו (שידורים חוזרים של אותן תכניות מספר פעמים ביום ולאורך כל השבוע) ומכיל לא מעט משבצות ריקות שבהן דוחפים קליפים אסתטיים אך לא מעניינים במיוחד. התחושה היא שנתנו לנו מוצר לא גמור, העיקר לדחוף אותו כבר לצרכנים. לדעתי אם היו לוקחים עוד חודש-חודשיים לצלם עוד תכניות ולעבוד על הגימור הסופי של התוצר, הוא היה מרגיש הרבה יותר מושקע ומתאים לעידן שאנחנו חיים בו מבחינה טלוויזיונית. השורה התחתונה היא שאת לא מפסידה...

    השבמחק
  6. ומה עם gossip girl? אני נמסה מהתלבושות שלהם פעם אחר פעם....

    השבמחק
    תשובות
    1. לא! הם זוועה. העלילה כל כך מטומטמת שאני לא יכולה להמליץ על כזה דבר. גם את הבגדים אני לא באמת אוהבת, כמעט שום דבר שם הוא סטייל פשוט... עקום. את הדמות עם הבגדים הכי מעניינים העיפו (האחות הקטנה, ג'ני).

      מחק
  7. קודם כל תתחדשי על הציור החדש - ממש אהבתי!

    אני די מכורה (לצערי) לפרוג'קט ראנווי אבל האול סטארס היה די חלש . אולי בגלל שהיידי וטים לא היו שם או אולי בגלל שלא היה ממש פאנלי בסוף

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      אני מסכימה, העונות האחרונות איבדו מעט מהקסם... אם מתחילים בסדרה, באמת כדאי להתחיל מהעונות הראשונות והקסומות.

      מחק
  8. תתחדשי על הלוגו החדש והכה-יאה לבלוג! מקסים מקסים!

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!