22 באפריל 2012

שוק הוינטג' בדיזנגוף: טיפים למתחילות

דברים שאני אוהבת: ימי שישי, חופש, שווקים, את המצלמה שלי. בהכרח בסדר הזה, אחד אחר השני.

זה פחות או יותר סיכום יום שישי שלי, בו נסעתי לתל אביב לשוק הוינטג' שמתקיים בכל יום שלישי (מ-12:00 בצהריים עד 20:00 בערב) ובכל יום שישי (משעה 9:00 עד שעה 16:00) בכיכר דיזנגוף. השוק נמצא בלב העיר שעמוסה עד עייפה בתושבים ומבקרים, מאוכלס ע"י תיירים, אספנים, פאשניסטות ואוהבי תרבות.

השוק מחולק לשני מתחמים משני צידי הכיכר: שוק העתיקות, האקססוריז והאוספים (בולים, מדליות, גלויות ועוד) ושוק הבגדי היד שניה ווינטג'.













לשוק הבגדים הגעתי כמה פעמים לפני שהצלחתי למצוא שם בגדים, ומסתבר לי שזה לא כי הם לא היו שם - פשוט לא ידעתי לחפש. אז כשאתן מגיעות לשם, הנה כמה חוקי אצבע שכדאי לעקוב אחריהם:
  1. לא כל המוכרים מגיעים בכל הימים. לפעמים צריך להגיע כמה פעמים כדי לפגוש מוכרים שונים וסחורות שונות
  2. הגיעו לשוק עם שעה או שעתיים פנויות, ואל תתנו לאף אחד להאיץ בכן
  3. הגיעו עם בגדים צמודים שנוח למדוד מעליהם פריטי לבוש
  4. אל תתנו לבנות הכחושות וההיפסטריות שמסתובובת שם להטעות אתכן - אפשר למצוא בגדים במידה 34 וגם במידה 50 בשוק הזה, ואתן רק צריכות לחפש מספיק טוב
  5. עזבו את הדוכנים עם הבגדים שמקופלים יפה והבגדים שתלויים על קולבים: לכו לערימות המבולגנות ותתחילו לחפור. הסיבה היא שהבגדים בערימות האלה הם הרבה יותר זולים (10-50 ש"ח) בעוד רוב הבגדים שמסודרים יפים או תלויים על קולבים יעלו לכן 80-150 ש"ח, וחלק מהמוכרות ממש לא זורמות עם נסיונות התמקחות.
  6. מחפשות מידה מסויימת? תפסיקו. המידות שמצויינות על הבגדים זה כמו חג פורים, בכל יום תחפושת אחרת ומספר אחר. את יכולה להיות מידה 46 כמוני ולקנות שמלה במידה 50 ובמידה 42 ושתיהן יהיו בדיוק באותו גודל. פשוט תמדדו.
  7. שוק הוינטג' הוא אמנם שוק בסגנון הישן, אבל הטכנולוגיה השתלטה על כולנו. כיום יש מספר לא מועט של בנות שמגיעות לשוק וצדות בגדים שראו בפייסבוק של החנויות השונות שמוכרות בשוק. אלה הבגדים מהצד היקר יותר, אבל לפעמים שווים ממש. כדאי לעקוב: ענת וינטג', איה וינטג', זכאים וינטג', ליטל וינטג'.



מה לבשתי:

- שמלה מ-PLNDR (שולחים לארה"ב בלבד) שקניתי פשוט כי הבלוגרית הסופר-קולית ביקום קנתה אותה והייתי חייבת אותה גם.
- גרביונים לבנים (כי חשבתי שיהיה קר - טעות היסטרית!)
- מגפיים מקליגולה
- וסריג מ-ZIP, שעושה לי חשק לבכות. קניתי אותו בסייל סוף עונה לפני כמה שבועות ב-50 ש"ח, הוא עבר מאז שתי כביסות, ובכל כביסה התחילו להופיע בו חורים קטנים. בנתיים תפרתי יותר מעשרה חורים, וכבר מתחילים לראות את האיזור הפגוע... בשביל 50 השקלים האלה והעובדה שלא שמרתי את הקבלה של הסריג הזה אני קצת מתבאסת לפנות לחנות ולהגיד להם שהסריג הזה מתפרק.
אבל מצד שני בזמן כל כך קצר נקשרתי אליו רגשית מהר מאוד. הורוד הזה עושה לי חשק לחייך, ותמיד כדאי שיהיה פריט אחד לפחות בארון שעושה לך חשק לחייך גם אם עצוב לך. גם קניתי אותו במסע שופינג קצר עם חברה חדשה שפגשתי דרך הבלוג, והוא מסמל בשבילי הרבה מעבר לעוד סתם סריג ורוד עם נקודות. אוף.

14 תגובות:

  1. אני מאוד אוהבת את השוק ופוקדת אותו לעיתים קרובות
    לא תמיד אני מוצאת את מבוקשי (משמע פריטים מדליקים שלא תכננתי לקנות) אבל בכל מקרה אני נהנית לבקר בשוק כל פעם מחדש, לספוג מהאווירה, לראות אנשים מעניינים ולהביא מתנות לאחרים. הטיפים מצוינים, תודה!

    שבוע מצוין
    אביטל

    השבמחק
  2. מגניב שם, אבל אני נרתעת מלקנות בגדים שעמדו בכיכר יום שלם. את היד שנייה שלי אני מעדיפה למצוא ב"אדרת" או משהו.

    דוכן העגילים העצום משך גם את תשומת לבי, אבל אני צנצנת טירמיסו אם כל הפריטים שם הם וינטאג'. למעשה, ראיתי את המוכרת שולפת זוג מאריזת פלסטיק עם כיתוב בשפה אסיאתית כלשהי. האפיזודה ההיא מדגימה באופן די מדויק את מה שאני חשה תמיד כשאני עוברת שם - שמנסים לעבוד עליי. אני פשוט לא מבינה דבר וחצי דבר בוינטאג' ובעתיקות, לכן זה לגיטימי לדחוף לי שרשראות ניקל במאה ומשהו שקל, בטענה שמדובר באיזה פריט ויקטוריאני. אני באמת זקוקה למורה דרך במקומות כאלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שזה פספוס אדיר... נכנסתי לאדרת שלוש פעמים בשנה האחרונה ובשום שלב לא מצאתי משהו ממש "מדהים" או מיוחד או במחיר שפוי מספיק או בכלל במידה שלי.
      לגבי העגילים - דהה! את צודקת לגמרי. את לא יכולה להיות קלולסית בתכשיטים ולהגיע לשם, כי אם מישהי במת קונה שם עגילי פלסטיק כי הם "וינטג'" היא פשוט סתומה עם תעודה. לא הייתי מצפה למצוא שם פריטים מהתקופה הויקטוריאנית, אבל כן אפשר למצוא דברים מתחילת המאה הקודמת. אפשר בהחלט להבדיל בין סוגי מתכות אם מסתכלים טוב, ואיכות המוכרים בכלל אומרת הרבה...
      יש איזה מישהי שכתבה מדריך לקניית וינטג', אני אשתדל לתת לה לינק מאוחר יותר.
      התכשיטים בתחילת הפוסט הם ברובם כן וינטג', בעוד כל מה שבסוף הפוסט הוא קשקוש מסין.

      מחק
  3. אה, וגם - הסריג מקסים. במקומך, הייתי הולכת איתו עד שיתפורר.

    (מזכיר לי משהו כמעט זהה שיש לי בירוק-מחשמל, שחבר שלי הביא לי פעם מארה"ב הברית).

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. מקום נחמד. לי הוא קצת קטן מידי בשביל להגיע במיוחד, אבל שאני בסביבה ברור! שאני קופצת.
    הצלחתי לדוג שם כבר 2 תכשיטים מקסימים וישנים. אבל זה מצריך ,כמו בכל השווקים האלה, הרבה סבלנות ויכולת פישפוש...שלא תמיד יש לי.

    אהבתי את הבגדים שלך- ורוד זה הצבע!! של העונה :)

    יעלי






    http://yaelin10.blogspot.com/

    השבמחק
  6. זה לא רלוונטי לי כי אני לא בארץ אבל הייתי שם פעם אחת לפני כמה שנים. לא זוכרת את החלק של הבגדים משום מה אבל זה של האספנים כן. כמו שכתבו מעלי, גם לי היה נראה שחלק מהדברים שם בכלל לא היו וינטאג' וזה נראה לי כמקום שיותר מתאים לאנשים שאכן מבינים בעתיקות אחרת זה כמו לקנות חתול בשק. מעניין אם זה ככה גם בבגדים או שזה אשכרה בגדי וינטאג' ולא סתם יד שניה מלפני כמה עונות.

    את לבושה ממש יפה! חבל שהקרדיגן מתפרק כי הוא ממש חמוד! יש לי כמה פריטים ישנים מזיפ והאיכות שלהם לא משהו לצערי. אחרי כמה כביסות גיליתי שאלה היו קניות מאכזבות.

    השבמחק
    תשובות
    1. זו אכן קניה ראשונה שלי בזיפ... אני די בטוחה שלא אחזור אליהם אלא אם יש להם שוב מבצע היסטרי.

      מחק
  7. כבר הרבה זמן שאני מתכננת לנסוע לשם, ופשוט לא יצא (לימודים/עבודה/ מרחק) אבל אני בהחלט אגיע לשם. נראה מקסים. לגבי zip זוהי בעיה נפוצה, האיכות בגדים שלהם נוראית. בהחלט הייתי ממליצה לך ללכת אליהם- גם בלי קבלה ולקבל זיכוי/ אותו פריט רק חדש.

    השבמחק
  8. תודה על ההמלצות! אף פעם לא הצלחתי למצוא שם שום דבר מגניב,
    כנראה באמת הייתי מחפשת במקום הלא נכון ותמיד היתה לי תחושה
    שעובדים עליי וסתם מפריזים במחיר. הפעם אני אקשיב לעצתך ואתן
    לשוק עוד ניסיון!

    השבמחק
    תשובות
    1. את תמיד יכולה לשאול את המוכרים מאיפה הם מביאים את הבגדים :) מה גם שככל שהבגדים בדוכן יותר עשויים מניילון לסוגיו (פוליאסטר וכו'), אפשר להסיק שהבגדים מתקופה מאוחרת יותר ואפילו מעכשיו.
      למען האמת, לי אף פעם לא אכפת מאיזו שנה הבגדים שלי כל עוד הם יפים עלי וללא כתמים וחורים, ועושיים מכותנה בלבד. משהו שמאוד קשה למצוא בחנויות היום...

      מחק
  9. אחד הפוסטים שיותר נהניתי מהם בזמן האחרון.

    את היחידה בחיים שגרמה לי ברצינות לרצות ללכת לשוק, ואני יודעת באחת שידועה בסלידה שלה משווקים (:

    הצבעוניות שבפוסט פשוט מעלה חיוך על הפנים.. well done !

    השבמחק
  10. היי, בהחלט אין כמו שוק הינטאג'. כתבתי גם פוסט על השוק בבלוג שלי חוסכים ונהנים(בלוג על חיסכון) ונתתי טיפים לקנייה חכמה ויעילה יותר בשוק. כתבתי גם על אלטרנטיבות לכאלו שאין להם גישה לשוק מפאת זמן ומרחק- את מוזמנת לקרואhttp://nomoremptywallet.blogspot.co.il/

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!