4 בספטמבר 2012

פעילויות לחופש הגדול: גרסת המבוגרים

אם פספסתן, הגרלה שווה במיוחד לבושם החדש של נינה ריצ'י מתרחשת ברגעים אלה בבלוג, כל מה שצריך זה להגיב לפוסט!

 אז מה אתן מתכננות לעשות בחופש הגדול?
זה לא לא שהתבלבלתי בתאריכים, החופש הגדול אכן נגמר לפני שבוע (שמענו את ה"פוווווווווווווו" לרווחה שנשפתם עד לפה!), פשוט חשבתי שראוי לציין שלמעשה אוכלוסיה שלמה יצאה בימים האחרונים לחופש הגדול של עצמה.
לאחר שסיימו את כל ההגשות ומועדי הב', בוגרי התיכונים הטריים והסטודנטים שסיימו זה עתה שנת לימודים יצאו ל"חופש הגדול של הגדולים", אם עד הגיוס ואם עד סוף אוקטובר.

החופש הגדול בגרסת המבוגרים קצת פחות מהנה כי הוא מלווה בעיקר בתחושת "כסף! אני אדם בוגר עכשיו ואני חייב להרוויח כסף לכדי לממן את קיומי!", אבל אין כמו קניונים, אוטובוסים ורחובות שחזרו להיות ריקים לאחר שכל הזאטוטים התכנסו לכיתות ואפשר להתחיל לנפוש באמת.

אז מה אפשר לעשות בחופש הגדול? (שימו לב: כל הפעילות ב-ח-י-נ-ם)

1) יריד יד שניה בויצ"'ו
כחובבת יד שניה אחת התחנות שלי בחיפוש אחר בגדים חדשים היא ויצ"ו. אחד הדברים המבאסים בחנויות הביגודית הוא שהן מופעלות על ידי מתנדבים, ולפיכך גם לא ממש מופעלות בימי שישי בבוקר. ביום שישי (וגם חמישי  הקרוב תהיה לכן הזדמנות לבקר בסניף ביגודית החדש של ויצ"ו שנחנך בתל אביב ברחוב ארלוזרוב.

התשלום על הבגדים בסניפי הביגודית של ויצ"ו מועבר לארגון שמקדם את רווחת ילדיי ונשיי תל אביב באמצעות הפעלת פרויקטים שונים. בין הפרויקטים ניתן למצוא: בית חם לנערות, מועדון תעסוקתי לקשישים, משחקיות לילדים, קבוצות תמיכה והעצמה לנשים חד הוריות ועוד.

שימו לב שחנויות הביגודית מציעות גם כלי בית, נעליים, תיקים ועוד. יצא לי לבקר בויצ"ו בקינג' גורג' אם אתן מעוניינות לראות איך זה נראה.

2) העונה הישראלית לעיצוב בחולון
השנה כבר הפסקתי להיות מופתעת לשמע צירוף המילים "חולון" ו"עיצוב" - מגוון המוזיאונים והגלריות שהציגו בעיר בשנים האחרונות ובפרט שבוע האופנה בחולון (שיתקיים גם השנה) והתערוכה של יוז'י ימאמוטו הציבו את חולון כעיר פורחת ומלאה בפעילויות עיצוב. 
האם הפעילויות שוות את הנסיעה לחולון? עוד לא ברור. אני מקווה לבקר בתערוכות בשבועות הקרובים ולספר לכם בעצמי.

מה שקורה בחולון זה מספר תערוכות במקביל שמוצגות בגלריות שונות שכולן עוסקות באותו עולם: העיצוב. זו הזדמנות מצויינת להכיר עיצוב ישראלי מודרני שלא דרך החנויות אלא דרך האמנות נטו, וכולן חינמיות אין כסף.
שתי תערוכות שעניינו אותי במיוחד:


  • תערוכה נודדת PARALLEL NIPPON
מה היא עיר? מה המשמעות של 'לחיות' במקום מסוים? ומה הקשר בין אדריכלות לחברה? דרך מבנים שנבנו ביפן, כמו גם מבנים מחוץ ליפן שתוכננו על ידי אדריכלים יפניים בוחנת התערוכה הנודדת, שמגיעה אלינו מירדן את השינוי שחל בחברה היפנית במעבר מכלכלת "הבועה" לכלכלת "הפוסט-בועה". התערוכה מחולקת לארבעה נושאים: עיר, חיים, תרבות ומגורים ומציגה תמונה מדויקת יותר של המציאויות השונות לכאורה של אדריכלות יפנית היום. 
התערוכה מתקיימת בשיתוף המכון לאדריכלות של יפן, קרן יפן ובסיוע שגרירות יפן בישראל.
התערוכה תנעל ב-3.11.12. 
גלריית המשכן "בית מאירוב"- רח' הרצפלד 31, חולון, טלפון: 036516851


  • תערוכת "HAPPILY  EVER AFTER" ("עד עצם היום הזה")
אוצרת: יערה קידר.
שמלת הכלה נמצאת במרכז התערוכה הקבוצתית בה משתתפים ארבעה עשרה מעצבי אופנה, אביזרים ותכשיטים, שמרביתם עיצבו דגמים במיוחד עבור התערוכה. השמלה כפריט סנטימנטלי שלעיתים אף עובר מדור לדור, מסמלת זיכרון של ערב אחד בחיים וגם המשכיות. באמצעותה מעצבי אופנה יכולים להתנתק משגרת היומיום ולהביע דרכה פנטזיה מוחלטת של בין טירוף לשפיות, חלום למציאות, עדינות ועצמתיות, נוחות ופרקטיות ועוד. 
מוסיפה קידר: "עד עצם היום הזה, תיאור הזמן שחותם את מרבית סיפורי האגדות, מגלם בתוכו עולם פנטסטי, אלמותי ועתיר קלישאות, שבו לאהבה סוחפת אין סוף, והיא ממשיכה להתקיים בדמיוננו לנצח נצחים. את התחושה הזו מבקשת התערוכה לשקף".

המשתתפים ע"פ סדר אקראי: ויקטור בלאיש, ליהי הוד, אלון ליבנה, אפרת קליג, אניה פליט, ליאורה טרגן, ענבר ספקטור, רונן לוין, מרדכי אברהם, מארק גולדנברג, עומר פוזנר וחגית כסיף למותג החדש roomeur, גרגורי לרין, תמי בר לב
התערוכה תנעל ב-31.10.12.
גלריית החווה -רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון, טלפון: 035596590 


3) תערוכות עיצוב בשנקר
שנקר, הפקולטה לעיצוב (היוש!) והנדסה ינצלו את המרחב שלהם במהלך החופשה כדי להציג שתי תערוכות קטנות, שניתן לבקר בהן בבת אחת (הרחובות קרובים מאוד אחד לשני). הכניסה כמובן חינם.

"כל הארץ חזית, כל העם צבא"
 תערוכה המציגה 200 כרזות מאוסף נדיר במגוון נושאים מהשנים 1920-1960. התערוכה הפורסת את ההיסטוריה של תרבות העיצוב בישראל הינה שיתוף פעולה בין שנקר לציונות 2000.
בניין המחלקה לאמנות רב תחומית, שנקר (בניין עלית), רח' ז'בוטינסקי 8, רמת גן
11 בספטמבר – 10 באוקטובר

Ordinary : תערוכה קבוצתית בינלאומית על הדחף האנושי להיות רגיל
גלריה לורבר, שנקר, רח' ידע עם 8, רמת גן

5 בספטמבר – 31 באוקטובר


מה איתכן? יצאתן כבר לחופש? חזרתן ללימודים? יש לכן המלצות למקומות מיוחדים ואירועים נוספים או שכבר ביקרתן בתערוכות ויש לכן מה לספר עליהן? אנא ספרו לי!

5 תגובות:

  1. החופש הגדול לא רק להורים, אלא גם לאלו מאיתנו שצריכים לסבול את הנוער הפוחז והולל ברחובות כל הלילה.... :-P

    השבמחק
  2. תודה על השיתוף! חולון מככב מבחינת ארועים ובהחלט יש כמה תערוכות ששוות ביקור.

    קטיה

    השבמחק
  3. לא עפתי מהתערוכה של יממוטו, אבל אם כבר התגלגלתם עד חולון, ובמקרה יום שישי, ובא לכם להציץ על אוטובוסים ישנים ומאובקים, נסו את מוזיאון הרכב ההיסטורי של אגד. יש אוטובוסים שאפשר להיכנס אליהם ולעשות כאילו נותנים עודף לנוסעים והכל מאוד נוסטלגי.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה רעיון מקיסם! לא שמעתי בכלל על המקום הזה. תודה :)

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!