13 בפברואר 2011

הטיול שלי בלה-לה לנד

ביום שישי הלכתי לטייל בלה לה לנד. ארץ  החמידות (kawaii), ההדפסים המשגעים והתכשיטים העדינים התקיימה באותו יום בתל אביב, במפגש לוליטות מסורתי שכלל אוכל (בעיקר מילקשייקים ורודים) ובגדים יפים.
לוליטה היא תרבות שהגיעה אלינו מיפן, שמתמקדת בבגדים יפים בגזרות ויקטוריאניות, בדוגמאות עדינות ובהערכה רבה לפרטים הקטנים שבבגדים. לא, אין שום קשר לספר "לוליטה", והרעיון עצמו אינו מיני אף על הקרבה לנושא הילדותיות. השמלות מגיעות עד אורך הברך, פוזות הצילום המסורתיות רגועות וחמודות וההדפסים מספרים על עולם רחוק של חלומות, חדי קרן, צמר גפן ואליס בארץ הפלאות. 
מה שכל כך מסקרן אותי בתרבות הזו שלא קיים בתרבות אחרת, הוא הקשר הרופף מאוד למרכיבי תרבות כמו מוזיקה, ספרים ומפגשים חברתיים. נראה שאת הלוליטה לובשים כדי ללבוש בגדים יפים, ולא כדי להתאים לחלק מקבוצת תרבות גדולה יותר (לדוגמא כמו תרבות הפאנק שהבגדים הם רק חלקיק ממנה). אמנם ניתן לראות את הקשר בין הלוליטה לעולם היפני (חמש דקות עם הבנות וכבר ראיתי  את הבנות מבצעות את חיקויי הדמויות האהובות עליהן בסדרות האנימה) אבל אין כאן שום הכרח - את יכולה ללבוש שמלה עם מלמלה ולהצטלם בה, וביום יום להיות אזרחית מן השורה בג'ינס וטי שרט.

עולם הלוליטה שנראה פשוט  במבט ראשון צופן בתוכו חוקים נוקשים של מראה הבגד (אורך מסויים, צורה מסויימת), ותת קטגוריות סבוכות ורבות שלכל אחת חוקים משלה שעל הלוליטה לעמוד בכולם. אם לא - את לא נחשבת לוליטה אלא וונאבי בלבד ולא תזכי להערכה רבה בקהילה הבינלאומית שנוצרה באינטרנט. להכרות קלה עם עולם החלומות האינטרנטי, אפשר לעקוב אחרי קומונת ה-EGL - elegant gothic lolita.

אם עשיתי לכן חשק לרוץ ולקנות שמלה, כדאי שתדעו שני דברים:  הראשון הוא שחלק מהבנות תפרו את הבגדים שהן לובשות, והשני הוא שתצטרכו למשכן את הבית שלכן בשביל שמלה, שמחירה נע בין 150 ש"ח בחנות שמייצרת חיקויים מבדים זולים יותר, ל-1500 לחנות מותג. כמובן שלא ניתן ללבוש שמלה בלבד אלה להשלים את כל ההופעה עם אביזרים כמו גרביים, נעליים, תכשיטים, קשתות וסרטים לשיער, חצאיות טול (לניפוח השמלה מלמטה) ועוד.
למקרה שלא נבהלתן מהמחיר, להלן רשימת חנויות שישלחו לכן את הבגדים עד הבית.

ולתמונות (זהירות, יש הרבה!) שצילמתי (מלבד אלה שאני מופיעה בהן, כמובן) -

לבוש עם מאפיינים גותיים

הדפסי קלפים, שמזכירים את אליס בארץ הפלאות

פרחוני, עדין, מתאים לסרוויס של סבתא

הרסה לי את הריאות כשגילתה לי שאת החצאית היא תפרה בעצמה.


פאנק לוליטה


מתוקה כמו צמר גפן...








 גאיה ואני, לובשת שמלה כחולה כהה של זארה, גרביוני צמר ועליונית מ-H&M.
מזל שיש תמונות כאלה כדי להגיע למסקנה שזו תלבושת איומה ונוראה ולעולם לא אצא כך מהבית שוב




10 תגובות:

  1. את נראית נפלא, סתמי.

    התמונות מקסימות, אין דברים כאלו. הכי אהבתי את גאיה [אבל זו לא חוכמה, היא מעלפת] ואת הפאנק לוליטה.

    השבמחק
  2. חוץ מהנעליים לא הבתי מה כל כך נורא בתלבושת שלך. היא אומנם קצת כהה- אבל החיוך שלך מאוד מאיר את הפנים למרות זאת.


    והתלבושות מדהימות!! אני לגמרי יכולה להבין למה בנות עושות את זה! רק שאני דורשת להתלבש כל יום כמו אישה. :-)

    השבמחק
  3. הנעליים דווקא לא הצטלמו טוב, הן אחלה. פשוט עם עליונית כזו אני נראית חסרת צורה :)

    לא הבנתי מה הכוונה להתלבש כל יום כמו אישה - זה לא מה שהן עושות?

    השבמחק
  4. beautiful dresses :)

    F. (opinionslave.blogspot.com) x

    השבמחק
  5. אבל אני מתקשה להבין - במסגרת מה זה היה?
    את מכירה אותן, או שסתם נתקלת בהן וחשבת שזה אחלה פוסט לבלוג?..
    (תכל'ס אחלה פוסט. כיף לראות ספיישל שלא מבוסס על חומר יחצני, אלא על יוזמה מקורית)

    השבמחק
  6. אני מתנצלת שלא ציינתי בהתחלה,
    דבר ראשון - תודה. אני משתדלת להשאר מקורית מספיק ולא להביא רק את המיינסטרים.
    דבר שני, במקרה הזה מדובר בבנות שאת חלקן אני מכירה.
    אבל בלי קשר, אני מגיעה לשם בתור צלמת חובבת ובתור חובבת אופנה כך שאם אקבל הזמנה לאירוע חריג כזה אגיע גם בלי להכיר אף אחת :).

    השבמחק
  7. Is it like a cosplay party? Cute dresses though!

    השבמחק
  8. Merry - It's a very similar concept! The photoshooting were at a lolita meetup, meaning all the girls must dress lolita like and do lolita pose for the camera. I'ts a unique kind of fashion...

    השבמחק
  9. זה אחלה פוסט! לא היה לי מושג שיש פה איזושהי סצנה כזאת. גרתי ביפן שנה וחצי אז את יכולה למסור להן שהן בכיוון הנכון. good job, girls!

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!