9 בפברואר 2012

אשת חיל מי ימצא - הדרת נשים ב-Belle Mode

נגד הדרת נשים? אני לא חושבת (הסבר אחרי התמונות וההפקה).

לחצו על התמונות לגרסה המוגדלת










אז מה עשו פה עורכי מגזין בל מוד (Belle Mode), מגזין אופנה ישראלי והצלם ליאור נורדמן? כביכול איזושהיא מחאה בוטה אל מול הדרת הנשים שבחודשים האחרונים הרעישה וגעשה בכותרות.

בפועל מדובר בו בעוד יחס משפיל של נשים. האם באמת הייתם צריכים לצלם את הדוגמנית חצי עירומה? האם הצילום האחרון של הדוגמן העירום היה כל כך הכרחי? האישה הוא שוב האובייקט המיני המפתה, שוב היא זו שאשמה בגלל הבגדים המפתים שהיא לובשת. 

בראיון שנערך על סט הצילומים עם הצלם נחשף הפן המעליב של התעשייה.

"...נשים הן דבר מופלא בעיני במיוחד בגלל כל הדברים שהן עושות בשביל העולם והגברים. מה הם בלעדיהן?
לדעתי האשה חזקה, היא עובדת קשה, יש המון דרישות ממנה אבל זה הכל מתוך אותו מקום של ציפיה, של לתת לה קרדיט.", אמר הצלם ליאור נורדמן. אני מצטערת לבשר לך, ליאור נורדמן היקר, אבל אשה שכלואה בעולם שוביניסטי היא זו שמצפים ממנה גם לעבוד קשה וגם להיות טובה במיטה ולבשל. הדרישות שציינת שיש לגבי האשה החזקה הן לא הדרישות שלנו הנשים יש לגבי עצמנו.

"...מיניות זה דבר חשוב למה להחביא אותו? נמכור עם מה שיש! מכור בכל מקרה, אז בואי נהנה מהאשה, בשביל מה להחביא אותה?". אני לא חושבת שצריך להחביא אותי כאשה, אבל להתייחס אלי כחפץ מיני ולהשתמש בי כדי למכור את המוצר שלך זה יותר גרוע אפילו מהדרת נשים. "להנות מהאשה"? אני שומעת כאן "להנות מהגוף המוחפץ של האשה".


הההפקה במקור ממגזין בל מוד ומכאן.

תגובה 1:

  1. ראיתי את חלק מהתמונות במקום אחר, והמחשבה הראשונה שעברה לי בראש היא שהן כל כך מלוכלכות. לא בקטע סליזי מגניב, אלא כאילו הצצתי לראשו של הצלם ונכוויתי. הציטוטים העילגים שלו רק מאששים את התחושה הזאת.

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!