26 ביולי 2012

לנוון בקמפיין חדש: האנשים הם שעושים את הבגד

אז מה קורה בעולם האופנה כרגע? לא יותר מדי. שבוע אופנת הקוטור בפריז נגמר לפני מספר שבועות והתאפיין בעיקר בפיהוק מאסיבי, וכעת הגיעה שעת הקמפיינים של כל בתי האופנה לצאת לקראת עונת החורף. 

בית האופנה לנוון (Lanvin) שבראשו עומד אלבר אלבז בנה קמפיין שיווקי רענן לקולקצייה החדשה כשכל הדוגמנים והדוגמניות שלו הם אנשים בשר ודם בעלי גוף רגיל ואנושי ולא דוגמניות גבוהות ודקיקות, כביכול. לא עובדה מדוייקות כיוון שכל עין חדה תזהה שכל הבחורים הצעירים יובאו הישר מסוכנות דוגמנות מקומית, והנשים כולן לא דוגמניות במובן המקובל באירופה אבל לחלוטין יפהפיות וחטובות.
כשמשווים את הקמפיין החדש לקמפיין משנה שעברה בו הנשים היו העתק מדוייק, מפוסל ומעוצב, קשה לפספס את ההבדלים.

סטיבל מייזל, אחד מצלמי האופנה מצליחים בתעשייה כיום בנה סט של בית קלאסי, בתוכו חיות דמויות בגילאי 18 עד 80 - כביכול הגיל אליו פונה המותג, כאשר כל אחת מהדמויות שונה מאוד מהשניה ובעלת אופי נוקב וברור. 

אין ספק שיש אמירה ברורה בקמפיין הזה: האנשים הם שעושים את הבגד. אבל הייתכן שמה שיצא באמת זה אוסף פריק שואו שמסב את תשומת הלב מבגדים משמימים במיוחד העונה?












4 תגובות:

  1. הרעיון מבורך אבל הביצוע לוקה בחסר. אולי לא לקחו דוגמנים ודוגמניות אבל לקחו אנשים שהם כמעט דוגמנים ודוגמניות או כאלה שהיו יכולים להיות אם הם לא היו מעל גיל 35 (גיל הפרישה של מרבית הדוגמניות מהתחום).

    מצד שני - אני יכולה להבין את הבחירה של התוצאה הסופית האסתטית על חשבון ההיצמדות לקונספט. בכל זאת הם רצו שזה יהיה משהו שהם יוכלו לעמוד מאחוריו ב100%.

    נו, שוין. העיקר הכוונה?

    השבמחק
  2. אה, לא משהו. אבל אני רוצה להינשא לבחור עם הזקן הבלונדיני ושהוא יביא לנו עצים לאח כל ערב, שם נשב מחוממים על ידי האש ונבשל חוגלה שהוא צד מחוץ לבקתתנו ביער.

    השבמחק
  3. הרעיון יכל להיות טוב, אבל הדבר היחיד שהוא "רגיל" בדוגמנים האלה הוא שהם לא בני 20. חבל שלא לקחו אנשים יותר ורסטיליים, גבוהים ונמוכים, שמנים ורזים, צעירים ומבוגרים - ככה זה עוד איכשהו היה מייצג אנשים "אמיתיים". בכל מקרה, התוצאה ממש לא יפה ולא אסתטית לדעתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שאת צודקת, הם ניסו לקחת גם מבוגרים וצעירים (האישה בתמונה השלישית - רקדנית מפורסמת ומבוגרת להפליא), אבל קל מאוד לפספס את הפואנטה כשגם היא מתהדרת בגזרה של בחורה בת 20+.

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!