10 במרץ 2012

החומרים שמהם עשויות המילים

אתמול ויתרתי על מסיבת הרחוב ברחבת המוזיאון שמשכה אליה נהירה המונית של ערסים ופרחות בלבוש מנימלי, והלכתי לבקר בתערוכה "החומרים שמהם עשויות המילים" - שיתוף פעולה בין מוסף גלריה של עיתון הארץ לסטודנטים מהפקולטה לעיצוב בשנקר. יותר מזה, אני חייבת להתוודות שזה חג הפורים הראשון מזה 23 שנים שלא התחפשתי לכלום, פשוט כי לא התחשק לי לשבור את הראש על תחפושת. וכי אני עצלנית.

התערוכה הוצגה בקומה השלישית של קניון G במתחם מגדלי YOU בנמיר פינת פנקס. את הבניינים ראיתי מבחוץ כך שמעולם לא עלה על דעתי שמדובר בעיר שלמה פנימית שנבנתה בארץ העשירים. מצד אחד של העיר הפנימית הזו נמצא כביש איילון, מלא באנשים שנוסעים לעבודה ומצד שני לה לה לנד: בניינים עצומים שחוסמים את הראייה מבחוץ לתוך ההשקעה העצומה שנעשתה שם, שלטים עצומים מפרסמים דירות למכירה - רק 1,850,000 ש"ח לדירת 2.5 חדרים! 

האם מישהו חשב על האירוניה של מיקום התערוכה הזו? מצד אחד, התערוכה היא דרך ביטוי של אמנים בחומרים קיימים, בשימוש במילים ובעיתונים. מצד שני, מי בעלי הבניין והאיזור שבה הוצגה התערוכה? למי יש את הכסף להקים קניון ולקנות דירה שהכי זולה בה עולה כמעט 2 מליון ש"ח, והיקרה בה עולה 14 מליון ש"ח? רק לבני משפחות ההון ששולטים באמצעי התקשורת.

לצפייה בפרטים לחצו על התמונות


 החומרים שמהם עשויות המילים היא תערוכת עבודות של סטודנטים מפקולטות העיצוב שעשו שימוש בעיתוני "הארץ" ובנו עבודות מדהימות ומרשימות שמנציחות את הרגע שנידף ברוח. עיתונים של היום שמחר כבר לא יהיו רלוונטים הפכו לקפואים בזמן, משמשים כתזכורת להווה היום יומי בשלל טכניקות כמו תפירה, הדבקה, הקפאה וגזירה של הניירות. 



השימוש בניירות ועיתונים בתור חומר גלם ועבודה איתו עד ליצירת בד ש"מתנהג" כמעט כמו בד אמיתי היה מרשים הרבה יותר ממה שציפיתי לראות. למי שצפה בעונה אחת או יותר של "פרוייקט מסלול" האמריקאי, הפרוייקט הזה אינו זר לו. התוצאות והעבודות שראיתי בתצוגה עלו על מה שרואים ב"פרוייקט מסלול" לדעתי.














התערוכה מתקיימת ברחוב ניסים אלוני 10, מתחם G צמרת, תל אביב בבית גזית גלוב ישראל.
התערוכה תהיה פתוחה בין התאריכים 2-14 במארס 2012
ימים א'-ה', 10:00 - 20:00, ימי ו' 9:00 - 13:00, מוצ"ש 20:00 - 22:00

7 תגובות:

  1. אם חושבים על זה קצת למעשה אופנה היא בדיוק כמו עיתונים. הטרנד של היום הוא הסמרטוט שמחר ימכרו בשקל תשעים בשוק. התערוכה נראית מקסימה!!

    השבמחק
  2. גם אני הלכתי לראות את התערוכה השבוע, וכמוך - התלהבתי בעיקר מהדברים שעשו בעיצוב אופנה. המחלקה שלי (תקש"ח) ממש לא עשתה שום דבר ראוי לציון, והם ידעו את זה. הקורס שהיה להם היה קורס עשיית נייר, וככה גם נראו העבודות. למעשה - המחלקה היחידה שהיתה שווה הליכה לבועת העשירים הזו היתה אופנה, ובגדול. וגם העשירים חשבו ככה - עד שהגענו כל התלבושות של עיצוב אופנה כבר נמכרו, לעומת העבודות של גרפי, תכשיטים, פנים ותעשייתי, שרצו להמכר במחירים שערורייתיים. בכל מקרה שווה ללכת לשטוף את העניים ביצירתיות של אופנה, גם אם זה להכנס למאורתו של אהוד ברק ושכניו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה לגבי העבודות של תקש"ח. היו שם כמה עבודות מרשימות אבל הן היו מעטות מאוד והעדפתי להתרכז בעבודות הנהדרות של אופנה ותכשיטים. גם לעבודות של עיצוב תעשייתי לא התחברתי כל כך אבל ראיתי שכמעט כולן נמכרו!

      מחק
  3. איזה יופי של תערוכה, יש לך מושג עד מתי היא שם? קצת מתחרטת שלא הגעתי לאירוע הפתיחה אבל אולי לא מאוחר מידי.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, כתבתי בסוף הפוסט, היא פתוחה עד יום רביעי הזה :)

      התערוכה מתקיימת ברחוב ניסים אלוני 10, מתחם G צמרת, תל אביב בבית גזית גלוב ישראל.
      התערוכה תהיה פתוחה בין התאריכים 2-14 במארס 2012
      ימים א'-ה', 10:00 - 20:00, ימי ו' 9:00 - 13:00, מוצ"ש 20:00 - 22:00

      מחק
  4. וואו התערוכה מדהימה תודה על השיתוף. כל כך חבל שאני ככל הנראה אפספס אותה!

    השבמחק
    תשובות
    1. בקרוב תפתח תערוכה חדשה בשיתוף מוזיאון ישראל ותלמידי שנקר, כך שעדיין יש לך הזדמנות לראות משהו מעניין :)

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!