1 במאי 2012

אזהרת טרנד: ילדים כאקססוריז

הגעתי לגיל הזה שבו אנשים שאני לא מכירה מרשים לעצמם להגיד לי שאני צריכה כבר להתחתן ולעשות ילדים, ולא מבינים בכלל את הרעיון הזה של "לא מעוניינת בילדים בכלל". הייתכן שקיימת אשה ביקום שלא מעוניינת לעשות ילדים? לא יכול להיות! כל מטרת האשה היא לשמש כרחם מהלך ומשריץ ילדים. תודה, אבל אני בת 23. תחזרו אלי עוד כמה שנים.

מדי פעם אני תוהה אם אנשים חושבים בכלל לפני שהם מתחילים לעשות ילדים. הם באמת רוצים אותם? הם באמת מעוניינים בילדים עם כל מה שכרוך בזה? האם זו לא עוד מוסכמה חברתית? האם יש אנשים שעושים ילדים פשוט כי כולם עושים, וחייבים להראות ברחוב עם עגלה ואיזה ילדה חמודה עם פפיון על הראש בפנים?

מצחיק, אבל נראה שילדים הם הטרנד החדש בעולם האופנה. קשה להתעלם מהטרנד החדש של עולם הפפראצי בשנים האחרונות לרדוף אחרי ילדים של מפורסמים ולהפוך אותם למפורסמים בעל כורחם. הילדה הלוהטת בשוק היא הארפר סבן  בת השנה, בתם של ויקטוריה ודיויד בקהאם:


ויקטוריה בקהאם עם הארפר סבן. אימון טוב לשיווי משקל בנעלי עקב.

בנוסף לעוללית בקהאם, הפפראצי עטים אחר סורי קרוז, בתם של קייטי הולמס וטום קרוז שחגגה ממש בחודש שעבר יום הולדת שש. הילדה הפכה את קייטי הולמס למה שלא חשבנו שיקרה שוב: למעניינת! ההורים של סורי עלו על גל הפרסום ונתנו לילדה לנעול נעלי עקב בגיל שלוש, קנו לה מתנות שעולות יותר מדירה ממוצעת בתל אביב ופתחו כמובן ליין בגדים לילדים.

משמאל, סורי לובשת שמלה מליין הבגדים בעיצובה של קייטי הולמס

דוגמה נוספת לילדת פפראצי היא לורדס ליאון (15), בתה של מדונה שעלתה וכיכבה במדורי הפפראצי הודות לחוש הסטייל המפותח שלה.


בעולם הצהובונים לא מרחמים על ילדים. תנסו לדמיין לעצמכם איך זה לגדול בתור נערה מתבגרת כשתמונת קלוזאפ שלך מסתובבת בכל רחבי הרשת עם קריאה לאמא מדונה לעשות לך גבות ושפם דחוף, ופפראצי אורבים לך בדרך לבית הספר ב-כ-ל בוקר.

לורדס כמו כל ילדת פפראצי מינפה את הפרסום לטובת הקמת מותג על שמה ובהשראת אמא מדונה, Material Girl.

לורדס היום, אמא מדונה וקלי אוסבורן, פרזנטורית המותג Material Girl


אם המדיה כל כך מאוהבת בילדים הקטנים של הכוכבים הגדולים. היה צפוי שהילדים האלה יתחילו לשמש בתור האקססוריז החדשים. הפוזות הרגילות של הדוגמניות כבר משמימות, וילד בחיק הדוגמנית או ליד שמלתה המתנפנפת הוא אכן חידוש מרענן.

אז איך זה נראה במגזינים?

Survival Model 
by An Le



Joan Smalls by Terry Richardson 
Vogue Paris, April 2012



Lady Be Good 
by Steven Klein
Models: Amber Valletta and her son Auden McCaw


Marina Linchuk
Vogue Russia, May 2012





האם נכון להשתמש בילדים בתור תוספת לעולם הקר של האופנה? האם המהלך הזה נכון?

5 תגובות:

  1. ההפקות מעניינות מאוד ומעוררות מחשבה על תופעת ילדי הסלבס שהופכים לאקססורי נטול אישיות מחד, ולסלבס בעל כורחם בפני עצמם מאידך.
    העמדת צאצאים היא אמנם ה"תפקיד הביולוגי" שלנו אבל דווקא בשל האופי השונה שלנו מיתר העולם הביולוגי, זה כזה עסק מורכב. הסביבה האנושית והמסורת של כל אחד מאיתנו הופכות את זה לטעון הרבה יותר.
    החברה הישראלית מעודדת ילודה מטעמים שונים, והרבה נשים צעירות - כבר בגילנו - מתחילות להרגיש את הלחץ. ותארי לך שאני עוד מתחתנת בקרוב, אבל ממש לא מוכנה לילדים בשנים הקרובות, וזה נראה כל כך מוזר להרבה אנשים - למה בכלל אני טורחת להתחתן אם לא בשביל לעשות ילדים? כאילו שזה התפקיד היחיד שלנו עלי אדמות.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו, אני לא רוצה לדמיין אפילו מה את הולכת לעבור בשנים הקרובות עם השאלות של הדודות המטומטמות.

      מחק
  2. אני חושבת שתמיד הייתה ותמיד תהיה התעסקות ב"ילדים-של".
    מה שקורה עם סורי קרוז הוא מוגזם וחולני, אבל ההורים שלה זוכים לפרסום אז מבחינתם זה בסדר, אולי הם אפילו מסתנוורים מההצלחה. לכי תדעי.
    ובעניין הפקות אופנה- בעיני ה"שימוש" הזה מעורר רגש אצל הצופה,
    וכנראה שיש מעצבים/ בתי אופנה שחושקים בלרגש את הלקוחה שלהם (אני מתייחסת לדוגמאות שהבאת בפוסט).

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין, לא חשבתי על המניפולציה של הרגש. בעול שבו כל הפקת אופנה יותר קרה מהשניה זה באמת שינוי מרענן.

      מחק
  3. לדעתי זה מזעזע כשי הפקות אופנה שמשתמשות בכלבים אז ילדים על אחת כמה וכמה. כמה ציניות יכולה עוד להיות בעולם שלנו? אני מעדיפה שהילדים שלי ישבו בבית ויצפו בקופיקו פרקים מלאים ולא ישתמשו בהם כמצרך.

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!