8 בפברואר 2013

סיפורים מחופשת סמסטר: הדפס על בד

אז מה סטודנטים עושים בחופשת סמסטר? בתור סטודנטית שסיימה את הסמסטר הראשון בשנה א', גיליתי שכל החופשה הזו היא פיקציה אחת גדולה ואני לא נופשת אפילו לרגע אחד. לשמחתי הרבה אני נהנית מהלימודים שלי מכל רגע, בניגוד לסטודנטים להנדסת שקר כלשהו שכרגע מקללים את קורס סטטיסטיקה ופיזיקה וכל מיני קורסים עם ראשי תיבות :)

בימים אלה אני משחקת משחקים בבית ועושה מעבדת ניסויים בחומרים ובדים בשביל הכיף שלי והפרוייקט שאני מגישה בתחילת הסמסטר הבא.
חלק מהטכניקות של צביעת הבגדים והדפסה על בד שניסיתי לפרוייקט שלי, למדתי בסדנה להדפס על בד בבית ספר "הגילדה" לעיצוב שבתל אביב שאליה הוזמנתי להתנסות עוד בדצמבר.

ההזמנה עצמה הפתיעה אותי משהו, כי ההיכרות היחידה שלי עם הגילדה היא בתור בית הספר היחיד בארץ לעיצוב נעליים. מסתבר שהגילדה מחזיק ארסנל רחב של קורסים במגוון תחומים של עיצוב נעליים ואקססוריז.



עבודת גמר של גיא טקו


עבודת גמר של עמי קאהן



לפני הסדנה עצמה הזדמן לי לטייל בסטודיו עצמו, לראות עבודות של בוגרים ואת חלל העבודה והמכונות (את ארון האימומים ראיתם בפוסט, ולשוחח גם עם גל שוקרון, מעצבת שהקימה את "הגילדה" עם נינה רוזין.
תהיתי מי בעצם מגיע לסדנאות והקורסים, אם זה בית ספר להכשרה מקצועית או סוג של "מרכז חוגים", המקום הוא בין לבין לפי הבחירה של מי שבא לשם.
גל סיפרה לי שקהל המשתתפים בסדנאות הוא מגוון ונע בין אנשים שמבקשים לעשות שינוי קריירה ולהגשים חלום לבין מעצבים שמעוניינים להתמחות בטכניקות הייצור הספציפיות, לבין אלה שפשוט אוהבים לעשות עבודות יצירה ולא לוקחים את העיצוב כדרך ראשית לחיים.



את סדנת ההדפס על בד מעבירה תמר ברניצקי, מעצבת טקסטיל. לא הכרתי את תמר או את העבודות שלה לפני הסדנה, לשמחתי היא הביאה איתה מגוון של עבודות שלה וצעיפים בהדפסה שלה שנמכרים בקום איל פו ועוד.


פיתוחי בדים של תמר ברניצקי

החוויה שלי מהסדנה היתה טובה. קודם כל, את מבחן "האם באמת הצלחתי ללמוד משהו?" הסדנה עברה, כשהצלחתי לשחזר את כל הטכניקות שלמדתי בסדנה בבית בלי שום בעיה (חוץ מהדפס משי, שמצריך חומרים מיוחדים שלא התחשק לי לקנות) כיוון ששיטת העבודה פשוטה וההסברים היו ברורים.

דבר שני, לי אישית הסדנה הזו הגיעה בדיוק במקום כדי לפתוח איזה מחסום תקוע. פשוט פחדתי לעשות את הניסויים האלה ולהרוס בדים, ואחרי שלמדתי כמה שיטות יצאתי בהרגשה שיש לי מושג מה אני עושה עכשיו, ועם חשק להמשיך לעבוד בבית ולצייר עוד על בדים.


חומרים לעבודה: צבעי טקסטיל, גלגלת צבע, מברשות, וחותמות


פלטת צבעים

מה למדתי: שיטות צביעה כמו טאי דאי, שיבורי, טבילה, צביעה חופשית במכחולים, עבודה עם שבלונות וחותמות


נסיונות העבודה שלי:
מימין אתן רואות טבילה בצבע ועבודה עם מכחול,
משמאל מברשת ומעליה חותמות (שימוש בחתיכת תחרה בתור חותמת), ועלה שעשיתי איתו נסיונות הדפסים
בעקרון כל משתתפת ציירה וצבעה על תיק או חולצה לבחירתה ויצאה עם איזה תוצר מהמם פחות או יותר.

את התמונות של מה שאני עושה עכשיו תצטרכו לראות בהמשך, כי אני לא נוהגת להראות חצי עבודה :).


סדנת הדפס בד  הבאה תתקיים ב-12.2 בשעה 18:00
מחיר לסדנה 300 ש"ח (כולל חומרי גלם).

וככה בקצרה על קורסים בגילדה:
קורס שנתי להתמחות בתחום העיצוב והייצור של הנעליים, תיקים והאקססוריז.
-  קורס דו שנתי מעמיק יותר יפתח בסוף מרץ, להתמחות בעיצוב וייצור נעליים בלבד למי שמעוניין ללמוד את רזי המקצוע.
- דייט עם הגילדה,  מגוון סדנאות קצרות חד פעמיות למעוניינים להרחיב את האופקים, ללמוד טכניקות חדשות, להכניס את הרגל לעולם העיצוב או סתם לעשות יום כיף ולצאת עם משהו שעשית בעצמך בלי להתחייב להיות מעצב אחר כך.

שאר הפרטים, תאריכים ומחירים באתר הגילדה.

שבוע טוב שיהיה :)

תגובה 1:

  1. מרתק, בא לי גם להתנסות בצביעת בדים!!!
    שום קורס או תרגיל בהנדסת שקר כלשהו לא משתהווה להרגשה כאשר אתה יוצר משהו במו ידיך!

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!