28 במאי 2011

Online Shopping Frenzy!

אני לא יודעת מה עובר עלי בימים האחרונים, אבל אני באיזשהו פרנזי היסטרי של קניות חסרות מעצורים. יותר נכון, שיטוט ברשת למטרות קניית בגדים, אקססוריז, ובעצם כל דבר שנראה לי יפה.
השיטה האהובה עלי היא איסוף רשימת וישליסט שמסתכמת בכמה מאות שקלים. משם, אני מתחילה לסנן את כל מה שיקר לי מדי/אני לא באמת אלבש. 
ואז כשאני בוחרת לי את האייטם המהמם שאני רוצה ע-כ-ש-י-ו בארון... אני סוגרת את החלון. ב-99% מהמקרים אני שוכחת מהשמלה/שרשרת/תיק שראיתי, וחוסכת לעצמי הרבה כסף על משהו שלא באמת רציתי. האחוז הנוסף של הפריטים האלה נתקע לי בראש כמה ימים, ובסוף אני קונה אותו.

משום מה בחודש האחרון, לא משנה איזה חלון סגרתי, אני עדיין זוכרת את כל הפריטים ומעוניינת לקנות את כולם.
למזלי הרב חשבון הבנק שלי לא מאפשר לי להתחרע על איביי ללא הכרה ואני מגבילה את עצמי.
הבאסה האמיתית בהזמנת בגדים מהאינטרנט היא לא הפחד "האם זה יתאים לי" או "האם זה יראה כמו בתמונה", אלא "מתי לעזאזל זה יגיע כבר??". החוויה של שיטוט בחנות בגדים, מישוש הבדים, המדידה, הקניה - והחזרה הביתה עם שקית בגדים כל כך שונה מלחיצה על כפתור וציפיה במשך שבוע עד חודש למה שהזמנת.

אני רק רוצה לציין לטובת מי שמרגיש צורך בלתי נשלט להתחיל לעשות קניות באינטרנט - המכס בישראל התחיל לעבוד שעות נוספות ולהעביר את כ-ל החבילות בבדיקה במכס. שמעתי מבנות אחרות שהחבילות שלהן עברו במכס וחוייבו בתשלום במידה והחיבלה עברה את ה-50$, והחבילות שלי הגיעו עם חותמת "פטור ממכס". מעולם, בכל שנות ההזמנה שלי באינטרנט, לא קיבלתי חבילה עם חותמת כזו ושילמתי מכס בדיוק שלוש פעמים.

איך לא משלמים מכס על הזמנות מחו"ל?

* משתדלים להזמין חבילות בערך נמוך מ-50$.
* יוצרים קשר עם המוכר ומבקשים לכתוב את ערך החבילה ואת ערך המשלוח בנפרד (לא משלמים מכס על עלות החבילה הכוללת אלא על עלות הבגדים! משלוח לא נחשב בספירה). לי קרה לא פעם שמוכרים על דעת עצמם פשוט כתבו ערך נמוך יותר כדי לחסוך לי בעיות.
* משתדלים לקנות ממקומות עם משלוח חינם כמו אסוס או מתוך הקטגוריה של סנס אוף פשן.
* במידה והמכס חייב אתכם בתשלום שלא בצדק, אל תשלמו ותתבעו אחר כך - זה לא אפשרי! ברגע ששילמתם אין אפשרות לתבוע את הכסף בחזרה. חובה להשאיר את החבילה בדואר ולהגיע תביעה למכס על חיוב לא צודק.


אז מה קניתי בזמן האחרון?

 את החגורה הזו, ב-35 ש"ח. ממדידה ראשונית, היא מתפקדת כמו מחוך. במילים אחרות - קשה לי לנשום בה. כיף!
המשלוח הגיע מהונג קונג בתוך שבוע וחצי מרגע ההזמנה (שזה מהיר מאוד מנסיוני האישי), מקופל עטוף ושמור היטב.


את השרשרת הזו, ב-60 ש"ח בערך. היא עדיין בדרך.


וגולת הכותרת, המגפיים האלה ב-250 ש"ח.
בתור בחורה עם רגל בגודל שלא נכנסות לרוב הנעליים בארץ (41 עם נטיה ל-42), זו היתה אפשרות מצויינת לקנות נעליים מהאינטרנט. אף פעם לא עשיתי את זה קודם, אבל נראה שהנסיון הזה הצליח יפה מאוד.
תתפלאו לגלות, אבל הנעליים האל המיוצרות גם במידה גדולה יותר משלי. זה קורה כי הנעליים האלה נחשבות כנעלי "פטיש" (Fetish) וגם גברים נועלים אותן באירועים מסויימים.

לחובבות הסצינה האלטרנטיבית כמוני יש כמה אפשרויות לקניית נעליים בארץ, אבל המחירים הם בין 300 ש"ח ל-1000 ש"ח לזוג נעליים (או שקונים בתחנה מרכזית בת"א, אבל זו חוויה מפוקפקת שהייתי שמחה לוותר עליה). אין לי כסף לזה.

הנעליים הגיעו תוך שבועיים וחצי מהונג קונג באריזה מצויינת, המוכר היה אדיב וענה לכל השאלות שלי, ואף קיבלתי זוג גרביים עם קרעים (במכוון) שאין לי מה לעשות איתם כי הם מיועדים לרגליים של סיניות ולא לרגליים "שמנות" כמו שלי :).


כן, הנעליים האלה גבוהות. אני בגובה של החבר שלי (1.85 בערך) איתן.

שבוע טוב!

6 תגובות:

  1. גברת חרקש28.5.2011, 17:51

    הנעליים מהממות! כמה ס"מ? :)
    (מפחיד אותי לחשוב לאיזה גובה אגיע איתן חח)

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. תתחדשי יקירה, אחלה מציאות!

    הנעליים נראות נורא כבדות, האם זה באמת כך?

    השבמחק
  4. היתה לי תקופה שכל מה שהתחשק לי הוא זוג מגפי סאדו(?) כזה.. היא עברה, אבל אני עדיין חושבת שמגפיים כאלה, על כל מגושמותם ואולי דווקא בגללה - איכשהו ממש מחמיאים.
    אגב, יצא לי לקנות זוג כזה בתמח"ת, מויניל אדום בוהק (בשביל תחפושת של זיגי סטארדאסט, אפילו כתבתי על זה בהתרגשות בבלוג)

    השבמחק
  5. וגם - שיטת הקניות שלך (לשוטט הרבה, לרצות המון ובדקה ה-90 לסגור את החלון) היא אחד התחביבים האהובים עלי. ווינדו שופינג במלוא מובן המילה.

    השבמחק
  6. אני אמדוד את הנעליים בהזדמנות :). בערך 15 ס"מ

    שיר - אלה נעליים באיכות סינית, מה שאומר שעוד שנה יתפרקו, אני מניחה. הסוליה עשויה מגומי קל והן בכלל לא כבדות :).

    מרג'ורי - העניין הוא שאת הנעליים האלה קונים רק כשיודעים שיש לאן ללכת איתן, המגפיים למרות הענקיות די מחמיאים אבל לא רלוונטיים לשום אירוע רגיל או יום עבודה :)

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!