14 באוגוסט 2012

פנינות בדיזנגוף: מדוזה ושופרא

ביום שישי נסענו חברתי הטובה ריטה ואני ליום בילוי בתל אביב למטרת ביקורים בכל המקומות שעניינו אותנו לאחרונה.
את היום פתחנו בדיזנגוף 110, בסטודיו של "מדוזה", מותג תיקים שהחנות שלו נמצאת בתוך הסטודיו של המעצבות ממש.

אני חייבת לציין שכששמעתי על מדוזה בהתחלה הייתי מוצפת בהמון מידע מכל מיני מקומות ובלוגים שקראתי ומרוב פעילות הרגשתי קצת אנטי למותג המיוחצן, והזנחתי אותו בתודעה בצד. 
הנ"ל היה רלוונטי עד שריטה ואני ביקרנו בתערוכת תכשיט ישראלי 6 במוזיאון ישראל, ובתוך חנות המזכרות מצאנו תיקים של מדוזה. מסתבר שכל מה שהייתי צריכה זה לגעת בתיקים כדי להבין שאני בעצם קצת סתומה ואני בכלל מאוד אוהבת את הצורה שלהם והקו הנקי והעדין. בעיקר התרשמנו מאיכות החומרים והתפירה ומהעיצוב היחודי שאי אפשר לראות בשום מקום אחר, אבל לזהות מהר מאוד.

הבנתי שאני צריכה חוויה מתקנת ובעיקר לקנות ארנק חדש, אז קבעתי להפגש עם הבנות של מדוזה ולשמוע קצת על תהליך העיצוב והיצור של התיקים ולראות מה קיים בחנות היום.




תיקי גב (משמאל), 620 ש"ח


קודם כל, אי אפשר לפספס את הרצפה של הסטודיו הרגע שנכנסים ואת הקוטרסט לצבעים הבוהקים של התיקים, מעוור לרגע אבל קצת עושה שמח בלב.

הברק שמזנק לעיניים הוא הברק מהפלסטיק, הוא החומר העיקרי בתיקים שמיוצר בתהליך יצור מקומי בהטבעה בחום ב-500 מעלות,  לפי דוגמה מעוצבת מראש. יריעות הפלסטיק והבדים נתפרים אחד לשני על ידי על ידי תופר מקומי כך שלמעשה כל הייצור נעשה בארץ וסטודיו חייב לקבל נקודת זכות גדולה על כך.


תיקי פלורנס מהקולקציה החדשה - אורנמנטיקה
579 ש"ח

כל הקולקציה משלבת בין חומרים חדשים לבדים מסורתיים (לי זה הזכיר מאוד את הודו), בעוד הקולקציה הקלאסית עשויה בעיקר מפלסטיק דמוי עור.


תיקי פליסייה מהקולקציה החדשה, 560 ש"ח


שרשרת OOAK מהקולקציה החדשה, 890 ש"ח


תיקי פמלה מהקולקציה החדשה, 425 ש"ח


קלאצ'ים קשיחים מהקולקציה הקלאסית, להשיג בסטודיו בלבד
250 ש"ח

אז איך מגיעים בעצם לייצור תיקים מפלסטיק? מה הקים את מדוזה?
הסטודיו הוקם על ידי גילי רוזין ועדי זינגפר, שסיימו לימודי עיצוב תכשיטים בשנקר לפני שלוש שנים. בזמן הלימודים גילי עשתה פרוייקט בפלסטיק, וכשסיימה ללמוד המשיכה בתחום ועברה ל-PVC והטבעות וגילתה את הפוטנציאל שלו. משם עדי הצטרפה אל המיזם והסטודיו התפתח.

נשמע ששלוש שנים הן זמן סביר להקמת סטודיו, אבל אחרי קצת חיטוט באינטרנט הבנתי איזה קצב גדילה מטאורי מדוזה עברו - הן הוכרזו כעסק המבטיח של השנה בכל עיתון כלכלי אפשרי, הציגו בתערוכת Bread & Butter (תערוכת אופנה ענקית שמתקיימת בברלין שמציגה את הדברים הלוהטים הבאים) והתיקים נמכרים בחניות ברחבי אירופה.



מיני קלאצ', 320 ש"ח
אחד הפייבוריטים שלי!


תיק גב


זה התיק החדש שריטה קנתה לעצמה (טיפ: כדאי לבקר בסטודיו, המחירים יהיו קצת יותר זולים), ואני אצטרך לחכות שמדוזה יעצבו ארנק עם המון תאים כמו שאני מחפשת :)




פוווווו! זה היה הרבה מידע. אבל אני לא יכולה לשחרר אתכן בלי עוד סיפור על חנות שצמודה למדוזה שאסור בתכלית האיסור לפספס כשמגיעים לצד הזה של דיזנגוף.

חנות הנעליים שופרא בדיזנגוף 108 (לשופרא יש עוד מספר סניפים ברחבי הארץ) וקשה לפספס אותה, יש לה חלון ראווה גדול ומעוצב בצורה יפהפיה. הקונספט העיקרי הוא איסוף נעלי מעצבים מרחבי העולם והארץ כמו Trippen, Vialis, Irregular Choice, Shoola, Tsubo, שומייקר ועוד.

אני קוראת לנעליים האלה נעלי אופי.
יש שתי דרכים לנעול נעלי אופי: הדרך הראשונה היא שיהיה לך אופי מאוד מיוחד, ואת תבחרי נעל מאוד מיוחדת שתלך עם האופי הזו. יש הרבה נעליים מאוד מיוחדות בשופרא שלא ראיתי בשום מקום אחר בארץ.
הדרך השניה היא שאין לך שום אופי ולא משנה מה תנעלי, את תראי כמו אסון אופנה מהלך כי הנעליים פשוט לא יזרמו איתך.  ראי הוזהרת.

החנות מקיימת בימים אלה סייל של 20 עד 50 אחוזי הנחה על הנעליים, שימשך עד אמצע ספטמבר.



הטיפ החשוב יותר מכל הוא החדר האחורי של החנות: חדר העודפים!
הנעליים מסודרות על הקירות לפי מידות ונמכרות בהנחות רציניות מאוד (בסביבות 200 ש"ח לזוג נעליים). בהתחשב בעובדה שאפילו למידה 41 היה מגוון רחב של עודפים, זו פנינה שאין כדוגמתה.


כמה זוגות נעליים רנדומליים מהחנות:


מימין לשמאל - כל המחירים הם לאחר מבצע:

סנדל כחול של Tsubo ב-591 ש"ח
סנדל צבעוני של Irregular Choice ב-381 ש"ח
נעל-סנדל של Shoola ב-420 ש"ח
סנדל אפור-סלמון של Esska - ב-406 ש"ח
סנדל של שומייקר ב-552 ש"ח
סנדל בז' של Atelier der Sapato - ב- 516 ש"ח



לאן המשכנו משם ומה לבשתי באותו יום שישי? בפוסט הבא!

6 תגובות:

  1. אנונימי14.8.2012, 11:51

    אתן באמת קונות במחירים כאלו?
    כולן עשירות? או שנכנסים למינוס בשביל התיק?

    השבמחק
    תשובות
    1. זו שאלה די לגיטימית, אז אני רוצה לציין שמבחינתי לא מדובר בלקנות "פריט מעצבים" כי בשביל זה הייתי הולכת לכיכר המדינה להוציא משכורת חודשית. אני לא קונה כל פריט במחיר כזה.
      רוב התיקים שלי עלו 200 ש"ח והם מחזיקים אצלי 3 שנים, ואם אני קונה תיק במחיר גבוה יותר זה כי יש לי סיבה טובה (לדוגמא תיק גדול במיוחד וקשיח שמתאים ללימודים/לפטופ שאני יודעת שיחזיק מעמד ל-4 שנים). לא סתם ציינתי בתחילת הפוסט שרק שראיתי את התיקים במוזיאון הם עניינו אותי (בגלל החומרים שלא יתפרקו מהר). זה שיקול אישי.
      לגבי הנעליים - מנסיוני האישי נעליים איכותיות עולות בכל מקרה 350 ש"ח כך שטווח המחירים זהה לרשתות.

      מחק
  2. יש לי בעיה עם מדוזה, לא יודעת להסביר מה בדיוק. חוץ מזה שהמחירים יקרים רצח - שרשרת ב 890 שקלים?! זה בסך הכל גומי! נראה לי ממש מוגזם. עד 500, ניחא.. אבל נשמע לי ממש יותר מידי!
    באופן כללי, תיקי הקלאצ' שלהם מגניבים אבל בגלל שאני רואה הרבה בנות צעירות מסתובבות איתם, נהיה לי קצת אוברדוז.

    השבמחק
  3. פנינים!..

    גם לי יש אובר-דוז ממדוזה, מה גם שמראש לא נפלתי מהם (פלסטיק ואני לא חברים טובים). אבל שופרא היא בהחלט חלומית, בייחוד החדר האחורי שסיפק לי כבר כמה הפתעות נפלאות.

    השבמחק
  4. אחלה פוסט!
    פחות התחברתי לקולקצייה החדשה של מדוזה, לדעתי ההיי-לייטס היו הקלאצ'ים והשרשראות שהיו בתחילת הדרך (ואף היו במחירים סבירים).
    הקולקצייה החדשה נראת לי קצת מתאמצת.
    בכל מקרה מדובר במותג ישראלי שכן מגיעה לו נקודת זכות ואין ויכוח על כך.

    לגבי שופרא- בדגש על העודפים - מדובר בגילוי הנרשם כתחנה בה אבקר בקרוב (עדיין בחיפוש נעליים) אז תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה שעזרתי :) אני חושבת שהסייל ביום שישי הקרוב יהיה מאוד רלוונטי לך אם את מחפשת נעליים - http://weloveshoes.co.il/

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!