12 באוגוסט 2012

שיר דור - נסיכת הזכוכית

לפני שלושה שבועות סיפרתי על תערוכת עבודות הבוגרים של שנקר שביקרתי בה, והבטחתי להרחיב על הפרוייקטים שאהבתי במיוחד ושווים יותר מתמונה אחת.

אני שמחה לפתוח את הסדרה עם "הקו השבור", פרוייקט הגמר של שיר דור. בתערוכה הוצגה שמלה שלא התאפקתי ומיד נגעתי בה. הייתי חייבת להרגיש את החומר הזה! לי הוא נראה כמו סוכר ולחברה שבאה איתי הוא נראה כמו מלח, וכששוחחתי עם שיר התפלאתי לגלות שאני נוגעת בשמלה שעשויה מזכוכית.



קליק על כל התמונות לצפייה בגרסה המוגדלת



שיר דור היא בוגרת טריה של מגמת עיצוב אופנה בשנקר, בת 26, ילידת העיר תל אביב. הדרך לתואר בעיצוב אופנה לא היתה ישירה אל עולם האופנה, ולפני שהתחילה ללמוד עיצוב אופנה למדה שנתיים לתואר עיצוב טקסטיל בהתמחות בסריגה בשנקר. העובדה הזו לא הפתיעה אותי מאוד כי היא בולטת מאוד בדרך העבודה והיצירה הגמורה שלה - יצירת חומר חדש לחלוטין.

במסגרת חילופי סטודנטים שיר טסה להתמחות עבודה בלונדון בחברת בגיר-לונדון, שם קיבלה הזדמנות להרחבת אופקים בעולם העיצוב ולעבודה עם חברות מסחריות בגודל עולמי, ובמקביל עבדה בשבוע האופנה בלונדון מאחורי הקלעים של Thomas Tait.





אז מה זו הזכוכית הזו בעצם?
ההשראה לפרוייקט היתה אבני מינרל וחומרים דומים לסברובסקי, אך עקב עלותן הגבוהה המעצבת חיפשה את הדרכים לייצר את אותו המראה היקר והזוהר בעלות נמוכה יותר.

התוצאה הסופית היא זכוכית מרוסקת ומעורבבת בחומרים פלסטיים, יצוקה לתוך משטח שממנו הרכיבה המעצבת את הפריטים הלבישים.




תהליך ההרכבה של הבגד, מתוך רצועות יצוקות מוכנות וגמישות

תהליך העבודה של הפרוייקט כלל מחקר נסיוני שכלל נסיונות רבים עד לפיתוח החומר החדש,  ובמטרה לשלב אותו עם עולם האופנה. שיר מתכננת לפתח את הפרוייקט בעתיד למראה לביש ומסחרי ולהמשיך את המחקר עם החומר שפיתחה.







את שיר תמצאו בחודשים הקרובים בלונדון, מתחילה ללמוד במרנגוני לתואר מאסטר בעיצוב אופנה בהתמחות בגדי נשים לאחר שזכתה במלגה. 

לאתר של שיר דור.


פוסט זה משתתף במיזם
בקרו בעמוד הפייסבוק של "בלוגריות למען אופנה ישראלית"

5 תגובות:

  1. פרויקט נוצץ במיוחד!!!
    גם אני אהבתי אותו ואפילו נגעתי בעדינות בלי שאף אחד ישים לב לראות אם זה דוקר...וזה לא :)

    השבמחק
  2. מטורף לגמריי, איזה כישרון וכושר המצאה...

    השבמחק
  3. כל כך מיוחד! מעניין יהיה לראות את הוריאציה הלבישה והפרקטית יותר אבל גם כנראה נראה לי ששמלה מהחומר הזה לא תבייש את השטיח האדום!

    השבמחק
  4. אחד הפרויקטים שבאמת התרשמתי מהם בשנקר,כל הכבוד!

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!