3 ביוני 2012

טרנספורמציה: האקססוריז שמשנים את ההבעה

כשאני מדברת על טרמספורמציה, אני מתכוונת לשינוי הפיזי הויזואלי של הגוף שלנו והתפיסה של הגוף שלנו. אנחנו בני האדם מתים על הטרנספורמציה הזו... ההיסטוריה מלאה בבגדים שנועדו לשכתב ולשנות את צורת הגוף שלנו.

אפשר לדבר על התופעות הקיצוניות בעולם האופנה כמו נעלי הלוטוס הסיניות שאיכלסו את כפות רגליהן הכפותות של הנשים ועל מחוכים ששינו את הטורסו של גוף האישה, כולל מחיצת והזזת איברים פנימיים ממקומם

אבל אפשר לדבר גם על התופעות שאנחנו חווים ביום יום: קו המותן שלנו זז הלוך ושוב למעלה ולמטה בכל עשור, ואנחנו משנים איתו את התפיסה שלנו לגבי הגוף. בגדים שהיו כל כך באופנה בשנות התשעים נחשבים למגוחכים היום.
תפיסות לגבי איפור הפנים משתנות בכל שנתיים. זוכרות שפעם צללית היתה מותאמת לצבע העיניים? לאפר שפתיים עם עיניים היה ביג נו נו אחד גדול? מי עושה את זה עכשיו?
החזיות שאנחנו לובשות לא נוחות,  אבל זוהי תפיסה כללית של החברה, וכך אנחנו צריכות להראות: עם חזיה ובנעלי עקב שמשנות את היציבה שלנו, ובדרך לוחצות על עמוד השדרה ומעוותות את כפות הרגליים.


אז למה אקססוריז שמשנים את ההבעה ומשתלטים על הפנים והגוף כל כך מפחידים אותנו? מה ההבדל בין עיוות כפות רגליים לשינוי הפנים שלנו? האם זה רק עניין של זמן עד שהבגדים שלנו ישתלטו על ההופעה החיצונית שלנו לחלוטין?

מתי נציב את הקו האדום ונכריז שלא נעשה עוד שינויים לגוף שלנו? 









האקקסוריז כולם של קטרזינה קוניצ'ה (סלחו לי אם כתבתי לא נכון, שם פיני ומסובך. Katarzyna Konieczka).
עבודות נוספות אפשר למצוא בפרופיל שלה.

6 תגובות:

  1. אוקיי, זה ממש מטריד.

    השבמחק
  2. האקססוריס האלה נראים לי כמו קונספט מאוד פרובוקטיבי. כיום לא נראה לי שיש בגדים שנועדו במיוחד על מנת לשנות את הגוף. ליצור אשליה מסויימת כן אבל לא ליצור שינויים פיזיים. עקבים גורמים לעיוותים אבל זה לא מכוון אלא יותר תוצר לוואי. כיום אנחנו יותר בקטע של ללכת לפלסטיקאי ולהשיג תוצאה\שינוי מיידי, ללכת בפתיחות ולהראות שאנחנו מנסים להשיג שינוי מסויים בגוף נראה כלא מקובל יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הבגדים שלנו כבר לא משנים אותנו פיזית, אבל הם כן מתעסקים הרבה באשליה של צורת גוף. לאכסנדר מקווין (http://popwhore.com/wp-content/uploads/2010/09/alexander-mcqueen-ss10.jpg) הוא אולי דוגמא קצת קיצונית, אבל ההדגשה של פרופורציות מסויימות בגוף מול הרחבה של אחרים (מתניים צרים, כתפיים ואגן רחבים מאוד) זה מה שהאופםנה המודרנית עושה לנו...
      אבל את צודקת גם לגבי הפלסטיקאי, זה כל כך זמין היום...

      מחק
  3. תמיד ידעתי שלשמור את הרסן מכיתה ט' במגירה ישתלם לי אופנתית ביום מן הימים. |B

    השבמחק
  4. וואו פוסט מטורף, התמונות קצת מטרידות אומנם אבל הרעיון מגניב.
    מה שונה פה מעוות חלק אחר בגוף הוא שהפנים הם מי שאנחנו והיחודיות שלנו
    לפיהם אנשים מזהים אותנו ופנים הם החלק בגוף שהכי מביע אותנו, לכן אני
    חושבת שזה גם כל כך מזעזע לראות את כל המתקנים הללו שמשנים לגמרי
    את תפיסתינו על מה יפה ומה ונורמלי.

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!