13 ביוני 2012

חמישה בלוגים מומלצים: תפירה ומדריכים

היום ה-13/6, הוא יום מכונת התפירה הבינלאומי, וחשבתי שזו הזדמנות נהדרת לדבר קצת על תפירה ועל עולם התפירה באינטרנט. התחלתי לכתוב את הפוסט הזה לפני כמה חודשים (כשאספתי לי לאיטי לינקים לבלוגים האהובים עלי), ובזמן הזה גיליתי שזה בעצם הולך להיות העתיד שלי: לתפור, לתפור עוד ולתפור עוד קצת, כשאתחיל ללמוד בעוד מספר חודשים מועט במחלקת עיצוב אופנה בשנקר.
עוד לא הספקתי לדבר על זה יותר מדי ואני חושבת שעוד לא לגמרי עיכלתי את החדשות המשמחות, בעיקר כי חלמתי על זה כל כך הרבה זמן...

אם כבר אני מדברת על תפירת בגדים, זה זמן מצויין לספר איך לומדים לתפור:
  1. קודם כל, בדקו אם השכנה, אמא, סבתא או הדודה יודעות לתפור. אם כן, זכיתן - נדנדו להן עד שתלמדו לתפור מכנסיים, חולצה, ג'קט, שמלה וחצאית! דאגו לצ'פר אותן בחיבוק אוהב ושובר לספא או משהו, כי הן ישקיעו בכן הרבה זמן וסבלנות.
  2. אם אתן לא מכירות אף אחת כזו, קחו קורס בסיסי (אני למדתי בקורסי חוץ של שנקר, אבל הרבה תופרות מקומיות מלמדות בשיעורים פרטיים) של תפירה שכולל הפעלת מכונת תפירה והוצאת גזרה מבורדה.
  3. עשו את שיעורי הבית ונסו בכוחות עצמכן לתפור דברים בבית
  4. זהו.
  5. כל טכניקה נוספת שאתם מעוניינות ללמוד לתפור: פתחו גוגל, פתחו יו טיוב, אני מבטיחה לכן שהכל נמצא שם. בכל פעם שהייתי צריכה לתפור משהו מסובך (את המעיל הזה לדוגמא) מצאתי לפחות שני הסברים מאתרים שונים.

כשאין לי זמן לתפור אני מעבירה את הזמן שכן יש לי בבלוגים של בנות חביבות שתופרות כאילו יש להן בטרייה של אנרג'ייזר ב***, ומפרסמות בגד חדש פחות או יותר פעם בשבוע, ובנוסף מסבירות על שלל טכניקות תפירה.


We Sew Retro היא קומונת תפירה על טהרת הרטרו בלבד: זהו בלוג משותף לעשרות יוצרות שמשתפות את גזרות הרטרו שלהן, מכונות התפירה, הטכניקות והתוצרים שכולם בגדי רטרו משנות ה-20-70.
כל פוסט שייך למישהי אחרת כך שתמיד אפשר להכיר תופרות חדשות (ואת הבלוגים שלהן), המלצות לגזרות, בדים וטכניקות תפירה.


Sew a Holic הוא בלוג ששיך לטסיה, תופרת מחוננת ויוצרת גזרות שמתאימות לחיים המודרנים אבל עדיין עם טוויסט וינטג' קל וקריצה לימים פים יותר בהם הבגדים היו איכותיים באמת (לחנות הגזרות).
בנוסף לחנות שלה היא יצרה בית ספר אינטרנטי פתוח לתפירה, עם פוסטים מפורטים ומלאים על שלל טכניקות תפירה הן מהבסיס (איך לתפור מכפלת) והן לבנות שרוצות לתפור את הבגדים שלהן עם גימור מקצועי.


A fashionable Stitch הוא בלוג ששייך לסאני, מוזיקאית שהחליטה לשנות קריירה ועברה לתפירה חובבנית ומקצועית. היא מוכרת בחנות שלה גזרות של Sew a Holic (ההיא מהבלוג הקודם) וגם את כל הדברים הקטנים שצריך לתפירה ומשיגים בחנות סדקית (וגם את אלה שלא תמיד מוצאים בחנות). כמו ההיא מהבלוג הקודם, גם סאני בנתה בית ספר רציני לתפירה ובמידה ואתן תופרות מתחילות - זה המקום בשבילכן. היא מסבירה איך מצרים בגדים בדיוק למידה שלכם, איך תופרים שרוולים, רוכסנים (ריצ'רצ'ים!) בצורה מאוד פשוטה.


Julia bobbin היא ג'וליה, אוסטרלית שחיה במלבורן ותופרת בשלוש שנים האחרונות, כן, רק שלוש שנים. היא מוכיחה שלכל מי שיש רצון יש יכולת לתפור פרוייקטים היסטריים... העבודות האחרונות שלה הן שחזור של כל אאוטפיט של כל דמות נשים פחות או יותר בסדרה מד מן (הגברים של רחוב מדיסון) (לכל הפרוייקטים שלה). התפירה המדוייקת גורמת לי לבכות מול המסך ולקוות שגם לי יצא כזה יום אחד.


Fashions From the Past דבי, תופרת מאנגליה לקחה על עצמה לתפור את ההיסטוריה. הבלוג שלה זה סוג של פורנו לחובבות וינטג', והיא מתמחה באיסוף גזרות בגדים ישנות (מאוד!) ותפירתן.



8 תגובות:

  1. אני אמסור למכונות שלי מזל טוב
    ואולי בחזרה הן יענו לי שמלה חדשה

    השבמחק
  2. וואו, אני ממש מקנא ביכולות תפירה של הבנות האלה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור לך שכולן התחילו מחצאית פעמון פשוטה, כן? :)

      מחק
  3. מהרגעים האלה שאני ממש שמחה שיש לי אמא תופרת.

    השבמחק
  4. הי מיכל:) את מוזמנת גם אלי-
    http://thehomeblues.blogspot.co.il/

    השבמחק
    תשובות
    1. מילנושקה, תודה על ההזמנה! יש לך בלוג מקסים :)

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
  5. אהלן
    תפרתי תיק מדהים - תוכלו לראות אותו באתר מטה, תודה
    להלן הדף שלנו בפייסבוק - https://www.facebook.com/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%94-%D7%9C%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99%D7%AA-353367691424135/
    בנוסף הקמתי אתר למגזין גזרה עולמית - http://gizrao.link2max.com/
    אשמח באם תעייני ותחווי דעה
    תודה מראש
    מקסים

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!