10 באפריל 2011

עשה לי את השבוע: לגלות שצדקתי.

לפני שלושה חודשים גיליתי את תכשיטי הגוף האינטרגרטיביים, והרגשתי שזו לא הפעם האחרונה שאראה אותם. הבגדים-לא-בגדים האלה נכנסו כחלק מטרנד הבדס"מ, השליטה, השחור, האפלוליות והשתלטו על קולקציות של המעצבים האהובים עלי וגם על סתם הפקות אופנה מהחודשים האחרונים. אני אודה ואומר שנחמד לראות שצדקתי....

הטרנד הזה מרתק, אין ספק, אבל הוא לא העיקר. פריקים, גות', פאנק וכל עולם המטאל תמיד חוזרים לאופנה בתור אמירת שוליים. הטרנד הזה יעלם, ובעוד שנה או שנתיים נראה אותו חוזר כרגיל, כילד הרע של עולם האופנה. מה שמעניין אותי יותר הוא דו השיח המוזר מאוד עם הטרנד שהשתלט על עולם האופנה בעונות האחרונות, והוא הטרנד הרומנטי והנשי. האם אני היחידה ששמה לב להקבלה המנוגדת בין שני הסגנונות האלה?
התחלנו עם ורוד עתיק ופנינה שהשתלטו לנו על חולצות, שמלות, צעיפים, עברנו לצבע פודרה (לכל פאשניסטה בתל אביב יש נעלי עקב בצבע פודרה. בא לי לשבור להן את העקב כבר מרוב שהן חרשו אותו) ושילוב בדי תחרות (אעלק וינטג'-סטייל), וראינו את הפרחים בכל בגד, בכל מיקום ובכל וריאציה אפשרית עד שיצאו לנו מכל החורים. אני בטוחה שכולכן שמחות לגלות שגם בעונה הקרובה כל מה שנראה זה פרחים, פרחים, ועוד קצת פרחים. 

איך הרומנטיות הזו מתקשרת עם רצועות עור ומתכת? לא נעים לי להגיד, אבל נראה לי שהטרנדים המנוגדים האלה הם הסממן החיצוני לפיצול האישיות של עולם האופנה - מצד אחד את אשה חזקה שיודעת מה היא רוצה ומצד שני את צריכה להיות האשה הכנועה והיפה והפאסיבית.
האם ניתן לשלב את שני הדברים האלה ביחד? האם תכשיטי הגוף האלה הם פריט שניתן לרכוב וללבוש ברחוב? אני חושבת שלא. זו עוד אחת מהאמירות של עולם האופנה שלא יכולות להיות מתורגמות בצורה הגיונית לקהל הרחב בלי להראות מגוחכת. מה שגן, אולי נראה יותר חגורות עור שחורות ועבות בחורף. הן אינטרפטציה מצויינת לטרנד הלא לביש הזה.


בקולקציה האחרונה מבית אלכסנדר מקווין (ז"ל - המעצבת שרה ברטון עומדת בראש המותג כיום וממשיכה את קו המחשבה האקסצנטרי שלו) מצאתי שילוב אמיתי של שני הטרנדים. מוזר, לא?

הדוגמנית אבי-לי קרשאו למגזין ווג, אפריל 2011
 אלכסנדר מקווין, קולקציית חורף 2011 (זו שתגיע אחרי האביב הנוכחי). נראה הרבה יותר מעניין מהאביב המשמים שלנו.

 עוד אלכסנדר מקווין.

מגזין ID, גליון האביב

 גם.

מגזין Last Magazine, הפקת אופנה באווירת בית משוגעים.

ג'ארת פו.  אחד המעצבים האהובים עלי.

 הפקת אופנה למגזין Oyster. ההפקה על טהרת הסאדו והפטיש, מעניין לראות.

 מי זו, עם לא קריסטל רן (מימין), מככבת בעוד מגזין החודש? (Love magazine, גליון אביב)

ולסיום תמונה קצת מקסימה.
האשה המשוחררת, כלואה ברצועות עור.

5 תגובות:

  1. את יודעת מה? סבבה.
    אבל איך לעזאזל מיישמים את זה בתור משהו לביש באמת? :-P

    השבמחק
  2. אפשר בקלות לתרגם את זה לצמידים וצמידי רגליים שישתלבו עם הסנדלים! ממש נסכת בי השראה לקנות כמה חתיכות עור וטבעות מתכת ולהכין...

    השבמחק
  3. התמונות האלה מזכירות לי כמה צילומים שעשיתי בצעירותיי (תקופת התיכון) ממש בסגנון. החבאתי אותם איפושהו ועכשיו אחרי שעברו כל כך הרבה שנים, אני לא באמת זוכרת איפה שמתי אותם. בעסה :/

    השבמחק
  4. אני חולה חולה על שילוב בין רוך לקשיחות
    לא עם רתמות סוסים, אבל שימי ג'קט עור מלא רוכסנים עם שמלת מקסי משיפון בגוון פודרה ורדרדה ויש לנו זוכה

    השבמחק
  5. דנה ממש צודקת לדעתי, כבר שכחנו איך בקיץ שעבר סנדלי הגלדיאטורים חלשו על כל חנות נעליים אפשרית. אולי גם השנה נראה אותן בורסיות קצת שונות, עם יותר מתכות?

    photo.fashion.passion - מקנאת בך על העובדה שבכלל עשית צילומים כאלה....

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!