8 באפריל 2011

אפריל ונצחון האשה האוכלת - איך באמת משיגים בטחון עצמי?

אסתי גינצבורג היא אחת הדוגמניות האומללות שיצא לי לראות. הבחורה יפה, אבל מצטלמת בסטילס הרבה יותר טוב מוידאו וזה עובד לרעתה בכל מה שקשור לכתבות פפראצי שמספרות על הסנטר הכפול כביכול. לא היתיי רוצה להיות במקומה.

החודש אפריל החליטו לעלות עם פרסומת חדשה שמריצה את הסלוגנים - "יופי זה עניין של בטחון עצמי", "אפריל - מבינים יופי". כלומר תהיי בטוחה בעצמך, ותשתמשי באפריל כדי להיות בטוחה בעצמך.
האם זה העניין? האם זה המסר שבאמת מועבר?
הייתי יכולה לנחש שכן. מדובר בפרסומת שמעודדת בנות לאהוב את עצמן ולהתאפר. לא משנה אם את שמנה או לא, תתאפרי ויהיה לך סבבה.

אז זהו, שלא. הפרסומת "קיבלה השראה" ואף הועתקה ממגזין ווג פריס, חודש אוקטובר.


 קריסטל רן מביאה ביס עסיסי בחתיכת בשר צלויה.
האם הרעיון המקורי של התמונה היה סקסיות? קבלה עצמית? אהבה? לא בטוח. 
קריסטל רן, אחת הדוגמניות שעולות בסולם הפרסום במטאוריות מרשימה בשנה האחרונה, היא גם אחת הדוגמניות הכי שנויות במחלוקת. זו לא הפעם הראשונה שההפקה הזו מתפרסמת כאן בבלוג, אלא התפרסמה בעבר בפוסט על עולם השמנות שכבר יצא מהאופנה. רן, דוגמנית שהיתה רזה עד הפרעות אכילה, השמינה, התפרסמה בזכות היותה דוגמנית שמנה - ואז ירדה הכל בחזרה. מסר מעולה לאומה.
ההפקה הזו צולמה כשהדוגמנית כבר חזרה לגזרה הדקיקה (אף שמאז ירדה עוד במשקל - והופיעה של שער ווג המקסיקני), והמסר שאני מניחה שניסו להעביר היה "עזבו אותי בשקט, אני אוכל מה שבא לי". בפועל, מה שיצא מזה זה "אני רזה, ועכשיו אני אוהבת את עצמי באמת עד כדי שאני מאפשרת לעצמי להצטלם כמו חזירה".
אין פה שום אקט של אהבה עצמית.
אין פה שום מסר חיובי לעולם. קריסטל רן רזה ומאושרת, וצמד המילים הזה הולך ביחד.



ומה מוסרת אסתי גינצבורג לאומה? שהיא לא שמנה. וגם אם היא שמנה, העיקר שהיא תהיה מאופרת ויפה. כי אשה "אמיתית" צריכה להיות מטופחת ומאופרת. אשה לא יכולה להרשות לעצמה גם להיות שמנה, וגם להתאפר.
אסתי גינצבורג שולחת לעולם מסר חדש - אני לא שמנה, אבל אם זה מה שאתם חושבים שאני - זובי. העיקר שאני יפה.

 לאכול פסטה בידיים. ההיפך ממושכת וסקסית ויפה.


אוכלת פסטה במזלג. העיקר שיש לך אודם אדום, אייליינר ומסקרה. זו הדרך היחידה שלך להראות יפה. "יופי זה עניין של בטחון עצמי", אומרים אפריל. האם אנחנו הנשים צריכות להתחנך מול הפרסומות האלה ולהחליט ש"אם אני שמנה, אז האיפור הוא זה שיתן לי את הבטחון העצמי"?

איך משיגים בטחון עצמי אמיתי?
1. לא האיפור יתן לך בטחון עצמי.
2. גם לא הבגדים. 
3. את גם לא חייבת להסתכל על עצמך במראה כמו שטריני וסוזנה מציעות לך ולהתאהב בגוף שלך. 
4. תמצאי לך חברים אמיתיים. תמצאי לך אנשים שאוהבים אותך כי יש לך אופי נהדר, כי כיף לבלות איתך, כי את חכמה וכיף לשמוע מה את אומרת, כי את מצחיקה, כי את דמות מודל בשבילם. 
5. תמצאי את החברים שלך שתעריצי על היותם הם ותאמיני לכל מילה שיוצאת להם מהפה, ושיאהבו אותך באותה מידה בחזרה. 
הם כבר ידאגו להגיד לך שאת יפה, באמת יפה, ואת לא צריכה לקנות שום דבר כדי לדעת את זה.

6 תגובות:

  1. עולם הפירסום חי ונושם על שקרים :\

    השבמחק
  2. אני מסכימה לחלוטין עם מה שאת אומרת, לא איפור ולא בגדים הם מה שקונה לך בטחון עצמי (שהוא בהחלט תנאי הכרחי לפרזנטציה יפה, כמו שאני רואה את זה). אבל השאלה היא איך אפריל אמורים לשווק את עצמם. ברור שלא האיפור הוא מה שמחולל בטחון עצמי, אבל אי אפשר להתווכח עם זה שהוא מוצר שנשים קונות ואוהבות. ומה רע בזה? הרי הבלוג שלך עוסק באופנה, וגם אופנה היא מוצר שנשים קונות ואוהבות, ואני בטוחה שכשאת לובשת שמלה יפה את מרגישה יותר טוב מאשר בטרנינג בלוי עם חורים. אין שום דבר פסול בלהרגיש יפה יותר בזכות עזרים חיצוניים.
    ובאשר לקמפיין עצמו, אני דווקא נהניתי - בפעם הראשונה שראיתי את הפרסומת נשפכתי מצחוק וכמעט השתנתי במכנסוני פו הדב שלי! גם על הרפרנס ה"עדין" להפקה מווג, אבל בעיקר, בגלל שזו כנראה הפעם הראשונה שרשת יופי ישראלית מרשה לעצמה להתשמש בחוש הומור. ברור שהקמפיין הזה, שהוא מאוד tongue-in-cheek בצורה מאוד לא אופיינית לתחום, לא לוקח את עצמו ברצינות יתרה. אז למה שאנחנו ניקח? יחי חוש ההומור!

    השבמחק
  3. הצילומים של קריסטל מזוויעים, מגעילים, אבל בעלי איזשהו אימפקט ואמירה. הצילומים של אסתי נראים כמו חיקוי עלוב, "על-יד" ומאוד מתאמץ. מתאמץ למכור..

    השבמחק
  4. דנה, שאלה יפה שאלת. אני חושבת שאת צודקת, האיפור (והבגדים) יכול לחולל פלאות לבטחון העצמי, אבל הוא לא צריך לכסות על חוסר הבטחון שלך בכל מה שקשור לגוף שלך. העובדה שתלכי עם ליפסטיק אדום לא תכסה את הישבן הרחב שלך. ההשוואה בין המשקל, הרגלי האכילה, חוסר הבטחון שאמור לנבוע מזה (מה שאפריל השתמשו בו ונתנו לו ניגוד של איפור שי"בטל" את ההשפעות השליליות האלה) - זו הנקודה שכל כך הכאיבה לי.
    אני חושבת שהם התכוונו להצחיק (לא סתם אסתי גינצבורג מביאה ביס לחתן של העוגה - כבר חודש שמדברים על אירוסיה לאיזה מליונר), פשוט לא יצא להם. דרכו על יותר מדי יבלות בדרך.

    השבמחק
  5. גם הצילומים לפרסומת וגם צילומי הסטילס מזעזעים אותי.
    אני חושבת שהם לא מעודדים דבר מעבר להפרעות אכילה מעבר לעובדה שהם נראים גרוטסקיים לחלוטין.

    כל אישה צריכה לאהוב ולקבל את עצמה כמות שהיא.
    אם למישהי מפריע שהיא מלאה- שתלחם בזה ותתאמץ להגיע לתוצאות אחרות. כשרוצים הכל אפשרי. מניסיון...
    אם מישהי מרגישה שאוכל גורם לה הנאה יותר מהמחשבה על להיות רזה- שתמשיך לאכול ותשאר מלאה.
    זה עניין של בחירה. אבל ברגע שהחלטתן תעמדו מאחורי הבחירה, ומשם תשאבו את הביטחון.

    וכן יש בנות שרק איפור ובגדים מקנים להן ביטחון עצמי, גם אם הן חכמות ובעלות אופי מדהים.

    שכל אחת תמצא את הדרך שלה.

    השבמחק
  6. אני חושבת שהם קצת פיספסו מבחינת יעדי הפרסום. הדבר האחרון שחשבתי עליו, בזמן הפרסומת, זה לקנות איפור. סטייק עסיסי אולי. אבל ליפסטיק?! אני גם לא מבינה מה ההתרסה כאן? את רוצה לאכול תאכלי בכיף...למה זה נחשב למשהו מרדני, כי היא דוגמנית ולא אנורקסית. אז מה? בקיצור פספסוס גמור שלא לדבר על סגנון האיפור ההזוי

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!