17 בנובמבר 2012

תלוש מהמציאות / איריס ואן הרפן

אני מניחה שזה לא הכי פוליטיקלי קורקט לספר שאני בפאניקה, אבל אני לא יכולה לשקר לכם. את היומיים האחרונים אני מבלה בבהלה, ולצערי הרעיון שכולנו מבוהלים כאן ביחד לא מעודד אותי במיוחד.
האזעקה הראשונה בתל אביב תפסה אותי באמצע רחוב דיזנגוף, כשטיילתי עם החבר וחיפשנו לי זוג נעליים. הכי פיצוץ בועה שאפשר. התחלתי להתחרפן בצורה לא פרופורציונלית למצב, ניסיתי להתקשר מיד לאמא וכמובן שהרשת הסלולרית כבר נפלה. כולם היו מסביבי עם מבט אטום בעיניים.

בבוקר עוד דיברנו על האפשרות שטילים יגיעו למרכז והרעיון נראה לי כל כך אבסורדי ששכנעתי את עצמי בבטחה שזה ממש, אבל ממש לא הולך לקרות. חצי שעה לפני עוד דיברתי עם מוכרת מבוהלת בחנות נעליים ששמעה שנפל טיל בראשון לציון ואמרתי לה שיהיה בסדר.

הכל כל כך תלוש מהמציאות.
אני יודעת שנעים להתעסק בדברים שהם לא רק חדשות וחשבתי להנעים את זמני (וזמנכם) בהסחת דעת קלה, אבל לא יכולתי לחשוב על נושא שלא נראה פאתטי מול המצב הנוכחי.
אופנה זה דבר די שטחי, לא? הדבר הכי פחות רלוונטי כרגע זה ללכת להצטלם ולהראות את המגפונים החדשים שקניתי.


דגם מתוך הקולקציה "אסקפיזם" של איריס ואן הרפן


מתוך התלישות למציאות הזו, עלתה לי איריס ואן הרפן לראש. ון הרפן, בת 28 מהולנד, היא מאותן מעצבות שסביר להניח שהכרתם את העבודות שלה אם שוטטתם מספיק זמן באינטרנט, אבל אינה ידועה כמו מעצבי על אחרים כיוון שלא מעצבת בגדים שמיועדים לקהל הרחב וליום יום.
אם יורשה לי לומר, אני בספק אם רוב הבגדים שלה מיועדים למשהו מערב להוכחת הקונספט והאמנות לכשעצמה.

ואן הרפן למדה עיצוב אופנה באקדמיית ArtEZ שבהולנד, התמחתה אצל אלכסנדר מקווין, ומשם עברה להתמחות אצל קלאודי יונגסטרה - מעצבת אופנה שמתמחה בפיתוח טקסטילים.
אי אפשר לפספס את ההשפעה של ההתמחויות בעבודות של איריס ואן הרפן: הבגדים שלה מדברים בשפה התלת מימדית של אלכסנדר מקווין, ואת החומרים שמרכיבים את הבגדים (לאו דווקא בדים) היא מפתחת פעם בשיטות ניסיוניות וחדשניות.

ראיון מרתק עם איריס ואן הרפן על דרך העיצוב ופיתוח החומרים שלה:



ההתמחויות אצל השניים הובילו אותה להקמה של המותג שקרוי על שמה בגיל 23. בשנתיים האחרונות ואן הרפן מנויה ברשימת המעצבים המצומצמת המורשים להציג בתצוגת ה"הוט קוטור" הפריזאית.

לחצו על התמונה לצפייה בפרטים!




שיהיה לנו שבוע שקט.

10 תגובות:

  1. וואו, מעניין זה בטוח. :-) אבל לא הייתי לובשת את זה כמובן....

    השבמחק
  2. אני החלטתי להמשיך לכתוב כרגיל, כי אני יודעת שיש לי קוראים שישמחו לצאת קצת מהשגרה ולקרוא דברים אחרים חוץ מחדשות. כמו שאני מחכה לפוסטים חדשים ולעדכונים מבלוגים, ככה אני יודעת שאחרים מצפים ממני לעדכן. אז תרגישי בנוח.
    לגבי המעצבת - היא ממש פסלת, יותר פסלת מאשר מעצבת אופנה. מיוחד ביותר, אין ספק!
    שבוע טוב ושקט שיהיה לך ולכל עם ישראל.

    השבמחק
  3. היא מוכשרת נורא!
    מקווה שאת כבר מרגישה יותר טוב...

    השבמחק
  4. מהמם, אבל אני סקרנית לראות את המגפונים

    השבמחק
  5. עבודות יפיפיות, אבל הן לא מתכתבות עם הגוף הנשי, אין בהן התמשקות עם הגוף הנשי והנגזרות שלו, הן מתכתבות יותר עם החלל, עם הסביבה. חלק מהעבודות באמת מרהיבות עין ויפיפיות ומעניינות, אבל בהחלט לא "לבישות", יותר מתאימות לסרטים עתידניים וסדרות מד"ב כמו האלמנט החמישי, בבילון 5, סאטרטרקיז לדורותיו ולא חסר. ואממה - איפה איפה המגפונים!?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה נכון, זה הרבה יותר פסל סביבתי מבגד. לא רוצה לדמיין את הדוגמניות מנסות לשבת במחוכים :)

      המגפונים... אוף אני מקווה לצלם השבוע

      מחק
  6. אחלה פוסט. אני די אוהבת מעצבי אופנה הולנדים ובכלל אמנים
    http://unzippedfashion.blogspot.co.il

    השבמחק
  7. עבודה יפיפייה! עתידני משהו..;)

    השבמחק
  8. מדהים וורסטילי!
    השליטה שלה בחומרים מעוררת השתאות.
    מאוד רואים את האחכסנדר מקווין שבה.
    יש לך מושג עד כמה העבודות האלה הם עבודת יד?
    אני תוהה בעיקר לגבי הפיס שנראה כמו גילוף עץ מסועף, כי זה נראה כמו משהו שאפשר להפיק עם מדפסת תלת מימדית.

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!