25 ביוני 2012

אני אחר - תכשיט ישראלי 6

אני חייבת להודות שקצת קשה לי לכתוב על אמנות ואופנה אחרי ההתרחשויות בימים האחרונים. אני עוקבת אחרי ההפגנות באינסטגרם ובטוויטר, מגלה שהפכנו למדינה אלימה, ותוך כדי מנסה לא להתעלם מההפגזות בדרום (כי הכי קל לגור במרכז ולשכוח שיש אנשים שיורים עליהם רקטות 24/7). 

פושה בי איזושהי תחושה של יאוש. לא למדינה הזו גידלו אותי. לא ככה חשבתי שיראו החיים שלי. בגיל 23, בקרוב מתחילה תואר שלא היה לי שום סיכוי לממן ללא עזרה כספית עצומה מאמא ושלוש שנים של עבודה בהייטק כדי לחסוך דמי מחיה. אין לי מושג איך אצליח לגמור את התואר בלי לעבוד במקביל, ואין לי מושג איך עובדים במקביל בכזה תואר עמוס. אין לי מושג אם יהיה לי שקל בבנק כשאסיים את התואר. אין לי מושג איך אי פעם אממן דירה לעצמי. למה בן אדם ששירת בצבא, עשה את כל המוטל עליו והלך לעבוד במשכורת שגבוהה מהמשכורת הממוצעת בשוק לא מסוגל להגיע לשום מקום במדינה הזו? 


שרשראות של קובי רוט
עשויות כסף



בכל מקרה, ביום חמישי הלכתי לבקר בתערוכה "אני אחר 6" שמוצגת במוזיאון ארץ ישראל. קודם כל, אני חייבת לציין לטובה את המוזיאון. האתר שלו מאורגן מאוד ומפורט לגבי דרכי הגעה, וביום חמישי הוא פתוח עד השעה 20:00 בערב, מה שמאפשר גם לאנשים עובדים להגיע ולהנות מעבודות אמנות.

פריטים של גרגורי לרין
עשויים משטרות של 20 ש"ח, אפוקסי, אמייל קר


התערוכה "תכשיט ישראלי" שמתקיימת מזו הפעם השישית ברצף, מציגה אוסף רחב של תכשיטים בנושא האלטר אגו של המעצבים הישראלים. המעצבים התמודדו עם מגוון רחב של שאלות ששאלו את עצמם בנושאים התרבותיים, פוליטיים, פסיכולוגים ועיצוביים וענו תשובה משל עצמם למה שהעסיק אותם.


שרראות של ליאוני פילפוט
פליז מצופה כסף ופנינים מתורבתות

שרשרת של נירית דקל

סיכות של שירלי בר אמוץ
חיטה מצופה בכסף


שרשרת של שטרן שוקו

ענקים של דורון טאובנפלד
עשויים מפנימיות של אופנים, גומיות, חלקי מתחת ממוחזרים, רכיבי פלסטיק ועוד

את התערוכה אצרה נירית נלסון, והיא תהיה מוצגת במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב עד ה-20 בנובמבר 2012.

כשאתם מגיעים לתערוכה, אני ממליצה מאוד למצוא את ספר התערוכה שממוקם בכניסה. הספר מתאר כל אחת מהעבודות של המעצבים, מספר על תהליך היצור, המחשבה ומציג את המעצבים עם התכשיטים עליהם. התמונות ביארו לי הרבה מהתכשיטים. היו דברים שלא ידעתי כיצד אמורים להניח אותם על הגוף, היו דברים שלא הבנתי מה המטרה שלהם. הספר נהדר ומסכם במילים פשוטות למה התכוון המשורר.




בנוסף, רציתי להזמין אתכן למפגש החלפות בגדים הקבוע של פורום אופנה מלאה בתפוז שאני אוהבת מאוד. מעבר לעובדה שתפגשו אותי שם, תפגשו קבוצת נשים נהדרת שמביאה שלל בגדים במידות 42 ומעלה מארונן הפרטי.
מאחורי קיום האירוע עומדת אג'נדה שדוגלת במיחזור, שימת דגש על ערכים אקולוגיים, שמירה על איכות הסביבה, אפשרות לחדש את המלתחה לעתים קרובות יותר, בלי הוצאות מיותרות, ואפשרות לנסות סגנון חדש בלי להוציא על זה כסף.

החלפת הבגדים תתקיים ביום שישי הזה (ה-29.6.12) בין השעות 10:00-14:00
במרכז סדנאות הבמה, סלמה 46, תל-אביב. לאיוונט בפייסבוק.
ויש גם כמה כללים: הביאי בגדים שהיית רוצה לקבל ולא רק לזרוק, נעליים, תכשיטים, תיקים ושאר מיני אקססוריז.
מחיר כניסה 10 ₪

7 תגובות:

  1. קודם כל בוז לעצמי שלא ידעתי על התערוכה המדהימה הזו. שנית- העבודות של נירית דקל ודורון טאובנפלד לקחו את נשימתי הרחק. -ממהרת למוזיאון ברגע שאצא מהגלריה-

    השבמחק
  2. אהבתי את המילה פושה, החזיר אותי למחוזות נעימים.
    לגבי המדינה והמצב הכלכלי, זה כ"כ קשה לשלב בין עבודה לבין לימודים במיוחד כשאין לך עזרה. צריך מהפך אשר יבהיר לבעלי השררה שיש כאן מעמד ביניים שלא עומד בנטל הכלכלי המטורף הזה,מישהו שם חייב להתעורר.
    לעניני התערוכה,אהבתי את הענק הצבעוני והממוחזר של דורון, מקסים.

    השבמחק
  3. אוי איזה כיף שסיקרת את התערוכה, אני נורא רוצה ללכת, אם כי חייבת לציין שבאחת המודעות של התערוכה הופיעה בחורה רזה וחיוורת, וזה כל כך הפריע לי...

    בנוסף בעניין המצב, אני חווה זאת על בשרי- סטודנטית+ שוכרת דירה+ עובדת,
    מי חושב בכלל על לקנות דירה יום אחד, אני לא בטוחה שיהיה לי כסף להמשיך לשכור כאן, במרכז.

    השבמחק
  4. האמת היא שאת המודעות מהתערוכה ראיתי רק בכניסה לשם... ראיתי במקרה תמונה של אחד התכשיטים וכך הגעתי אליה.

    שאלת המליון. איך להמשיך לעבוד במקום מרוויח בלי לשלם את כל הכסף על שכר הדירה.

    השבמחק
  5. היי מיכל
    ממש נהניתי לקרוא
    תודה
    ליאורה ורשבסקי

    השבמחק
  6. אנונימי19.9.2012, 18:23

    גיליתי היום את הפוסט המעניין. אבל תיקון: התליונים בתחילת הפוסט הם של קובי רוט.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התיקון! לגמרי טעות הקלדה. תיקנתי גם בפוסט

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!