2 בדצמבר 2012

חגיגה לעיניים, פיצוץ למוח / ביורק עושה שמח

שלום שלום! מקווה שסוף השבוע שלכם היה נעים. לשבוע חביב, חשבתי לפתוח בהפקה תיאטרלית משהו שלא קשורה לאופנה, אבל נורא כיף לראות.
הצעת ההגשה שלי בשבילכם לתחילת השבוע היא מינימלית אך קצת מחייבת, היות והסרטונים לא קצרים במיוחד: 

הסרט הראשון, סוליפסיסט / SOLIPSIST, על שם המונח סוליפסיזם (תחזיקו חזק) - ההנחה שבן אדם יכול להיות בטוח בקיומו של עצמו בלבד ולא בקיום של הסובב לו - הנחה מאוד מפחידה במהות שלה כיוון שהיא בעצם מצהירה ש"כל מה שבחוץ, אולי אנחנו מדמיינים אותו. אולי איך שמתארים לנו את העולם זה לא איך שהוא קיים באמת".

אם כבר סרטון, אני רוצה לציין שאת המונח וידאו ארט לקח לי הרבה מאוד זמן להבין ואני לא חושבת שעדיין ירדתי לסוף דעתו. גם את הסרט הזה לקח לי הרבה זמן לעכל - גם בכלל האורך האינסופי שלו וגם בגלל שאי אפשר שלא להרגיש כאילו לקחת סמים ממש קשים בתחילת הסרט - אז אל תרגישו רע אם זה פשוט לא בשבילכם.


אנדרו תומס יואנג הוא אמן אמריקאי שפועל בשנים האחרונות בלוס אנג'לס. סוליפסיסט היתה העבודה הראשונה שלו שהביאה לפרסומו ויצרה את ה"שפה" שלו, ולכן כשראיתי את הקליפ החדש של ביורק לשיר Mutual Core, הרגשתי שאת השפה הזו כבר ראיתי קודם.

מי מוזר מספיק כדי להעביר לקהל בצורה ויזואלית את המוזרות של הקול והשירים של ביורק? 
שלא במפתיע, אנדרו יואנג הוא המפיק והאחראי על הפן האמנותי בהפקת הקליפ המקסים (אם אתם מאלה שאוהבים את ביורק, אם אתם לא אוהבים אותה, פויה עליכם).

 




בונוס למי שתוהה איך בעצם עושים את הדבר המופלא הזה:

2 תגובות:

  1. אנונימי3.12.2012, 16:37

    וואו ביורק! אלילת נעוריי, חבל שנעלמה כך...

    השבמחק
    תשובות
    1. מה שמוזר הוא שהיא לא באמת נעלמה, היא פשוט לא מיינסטרים/מייצרת להיטים בשביל רדיו/טלוויזיה.

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!