20 ביולי 2012

מה לעשות עם שרשרת מכוערת? DIY על רגל אחת

סיפרתי כבר בעבר שאני נוהגת להגיע למפגשי החלפות בגדים כדי למסור בגדים מארוני הפרטי ולקחת הביתה בגדים חדשים, אז הנה תוצאות ההחלפה האחרונה: 


שרשרת. יוצא שבפעם בכמה מפגשים אני יוצאת בלי בגדים בכלל (ומתבאסת קשות כמובן) מהמפגש, הפעם התעקשתי לא לחזור בידים ריקות ולקחתי איתי שרשרת שהונחה בצד יתומה ואף אחת לא רצתה לקחת הביתה. היא מוזרה וגרוטסקית בשבילי ויותר מדי רעש וצלצולים ולקחו לי חמש דקות תמימות לשחרר את כל החלקים שהסתבכו אחד בשני, אבל אני באופי שלי זבלנית מקצועית - אוספת זבל הביתה שיום אחד אעשה איתו משהו.

לשמחתי שלא כמו שאר הדברים שאני אוספת ועושה איתם כלום, את השרשרת הזו לקחתי כנסיון ראשון בתכשיטים. אחרי הביקור בחרוז כזה התמלאתי חשק לנסות לייצר תכשיטים משליהחלטתי לנסות לייצר מעבדת חומרים משלי ולבדוק איך הם מתנהגים ותוך כדי להשתמש בתוצרים מהניסויים שלי.

השולחן בסלון נראה כמו מעבדה של חוליית טרור, עם כל מיני חומרים כימיים וחומרים טבעיים, ופליירים ומתכות ושיפודי עץ וחוטים, ושלושה סוגים של דבק מגע.


וכך נראית השרשרת שלי בסופו של דבר.
אני לא בן אדם של אקססוריז כל כך, וכדי להתחבר למשהו אני צריכה שהוא יהיה לי מאוד נוח וירגיש טוב עם הגוף ולא יציק לי במהלך היום (הסיכוי שתראו אותי עם שרשראות ענק או צמידים רועשים קלוש), והמטרה העיקרית שלי היתה לייצר משהו עם צורה אורגנית.

איך עשיתי את זה:
  • פירקתי את השרשרת המקורית ובחרתי את אחת הרצועות באורך שהתאים לי
  • חיברתי את הסוגר של השרשרת
  • ייצרתי תליונים מפורצלן קר שדומים לשרשרת המקורית וחיכיתי שיתייבשו במשך 24 שעות
  • השחלתי את התליונים בעזרת חוט רקמה לבן
  • הדבקתי את התליונים אחד לשני עם דבק 3 שניות נוזלי

היי!

בתמונה:
אני רעננה וחביבה על בוקר. כל כך נדיר שאנשים שאלו אותי מה קרה
שמלת תכלת מ-H&M
שרשרת שהכנתי בעצמי

אם גם אתן מעוניינות ליצור תכשיטים בעצמכן, כאן יש שלל מדריכים לתכשיטים.

3 תגובות:

  1. אנונימי22.7.2012, 1:20

    איך משתמשים בפורצלן קר? באיזו צורה הוא מגיע?
    אני מכינה לי תכשיטים ואקססוריז כבר הרבה זמן, אז אשמח לשמוע על עוד חומרים שניתן להשתמש בהם:)
    שיר

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי22.7.2012, 1:21

      ומרוב התרגשות מהחומר לא הגבתי על השרשרת - היא יפה!
      (למרות שבטח הבנת שאהבתי גם מהתגובה הקודמת שלי... אם מבקשים מתכון לתבשיל, השף יכול להיות בטוח שהוא הצליח, נכון?)

      מחק
    2. איזה כיף, תודה :)
      פורצלן קר נקרא פורצלן בעיקר כי הוא נראה כך ומהנסיונות שלי איתו הוא לא מתנהג כך. אפשר להשיג אותו בחנויות (אני לא יודעת אם אפשר להשיג בארץ. לא ניסיתי) ואפשר להכין אותו לבד בבית (יוטיוב מלא במתכונים ודרכי הכנה. הכנתי עם מיקרוגל).
      אפשר לשמור אותו בתוך שקית ניילון אטומה ובתוך קרם לחות להמון זמן, ומהרגע שמוציאים אותו לאוויר הוא מתייבש מאוד מהר. חייבים להגיע לצורה הסופית תוך כמה דקות או שהחומר יסדק בזמן היבוש. החומר מתייבש תוך 24 שעות ומתכווץ ל-70% בערך.
      אני אישית עוד לא הצלחתי למצוא את הדרך לגרום לחומר להשאר ישר (הקצוות מתעקלים ולא נשארים ישרים על המשטח, ואי אפשר לשים על זה שום דבר כי זה ימעך/לא יתייבש) ושאר הנסיונות שבאו אחרי השרשרת הזו קצת הלכו לפח. אני מניחה שהוא טוב יותר לפסלונים קטנים כמו פימו...
      אני מחפשת חומרים אחרים שנוח לפסל איתם והם לא כבדים ולא צריך להתחיל להדליק תנור בשבילם (פימו... אני אישית שרפתי את שלי בטעות) אז אם יש לך המלצה אני אשמח :)

      מחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!