21 ביוני 2012

טרנד הדוגמניות הזקנות: צי'נה מרצ'דו

כשדיברתי בעבר על "דוגמניות זקנות" (פה ופה), התכוונתי למי שהתעשייה בדרך כלל שוכחת, והן בדרך כלל כל מי שעברה את גיל ה-30. צ'ינה מרצ'דו מעיפה את כולן מהסקאלה של המושג "זקנות", בעודה מככבת כדוגמנית בת 82 בהפקת האופנה האחרונה למגזין Fashion Magazine.

צ'ינה מבוגרת מספיק כדי להנות מהחיים של הדור הישן - בו דוגמניות לא התחילו לעבוד בגיל שלוש עשרה, והספיקה לחיות חיים שלמים ומרגשים עוד לפני קריירת הדוגמנות שלה. בגיל 19 ברחה צ'ינה עם לוחם שוורים מסוכן רק לשם הרומנטיקה והעניין בעולם החדש, ומשם פתחה את דרכה לעולם תרבות רחב, מרגש ומסוכן - עולם האופנה.

מה שמרגש אותי יותר מהעובדה שצ'ינה בנתה לעצמה קריירה מפוארת של דוגמנות, עריכת מגזין וכתיבה, היא שעולם האופנה המנוכר קיבל אותה בזרועות כל כך פתוחות ולא בתור "בדיחה" או אאוטסיידרית. המגזינים גם ככה לא נוטים לקבל דוגמניות ממוצא אתני מעורב כמו סיני ופורטוגזי, ולא דוגמניות כל כך מבוגרות שלא משנה כמה ניתוחים הן יעשו - הן ישארו מקומטות (בידיים, כשתראו את הרגליים שלה לא תאמינו כמה שהגברת הזו שמרה על עצמה), כי ככה זה בגיל 82.

עוד על צ'ינה בכתבה נהדרת של מגזין W.










בונוס: תמונות של צ'ינה אי שם משנות השישים:





7 תגובות:

  1. יש מישהי די מפורסמת שמסתובבת בתל אביב עם מייק אפ לבן על הפנים, לצערי שכחתי מה שמה. הצטלמה לא מזמן לאיזו הפקת אופנה בכיכובה. מאוד מרשימה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מעניין אם אנחנו חושובת על אותה אחת. האשה שאני מכירה היא לא עם מייקאפ לבן כמו שחשבתי בהתחלה. היא פשוט זקנה נורא ועשתה פילינג עמוק, ופילינג עמוק על נשים מבוגרות מוציא את כל הצבע מהפרצוף ואת נראית כמו גופה. תוסיפי על זה קילו פודרה ואת נראית כמו סבתא מוות.

      מחק
  2. חייבים לתהות אם היא בכל זאת עשתה קצת טיפולים... זה לא 60 ואמין, זה פאקינג 80 והיא נראית פשוט מדהים. סבתא שלי נפטרה עכשיו בגיל 92, וסבתא רבא בגיל 90, אז אני יודעת איך הם נראו בגיל 80 וזה נראה לי קצת הזוי... (במיוחד שסבתא רבא שלי הייתה מן האישות המטופחות ביותר שיש. כנראה ירשתי את זה ממנה ולא מאימא...:-))

    השבמחק
  3. אני אוהבת להיתקל בקמפיינים כאלה מידי פעם, בייחוד כשאידאל הנעורים מקודש כל כך בחברה שלנו. ראיתי קמפיין לפני כעשור של חברת ג׳ינס, אולי לי קופר עם דוגמן ודוגמנת קשישים, זה היה מקסים. אני קצת מוטרדת מהריטוש שהיא עוברת, הרי ברור שהרגליים שלה לא נראות כך, והצבת אידאל כזה היא שוב בעייתית..

    השבמחק
  4. תודה רבה על החשיפה:)) דווקא אהבתי את השינוי באוירה, למרות שהיא הייתה יפהפיה גם אי שם בסיקסטיז

    השבמחק
  5. קראתי גם את הפוסטים הקודמים בנושא, וטילדה סווינטון לא מרגישה לי כזקנה, אגב. היא מעין יצור חסר גיל כזה. אף אחד לא יכול להגיד בת כמה היא מהתמונה.

    השבמחק

שיהיה לך יום קסום מלא בנצנצים וחדי קרן מעופפים!